0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تحلیل محتوای ریاضی ششم ابتدایی مبتنی بر تکنیک ویلیام رومی و ساحت های ششگانه ی تربیتی
نویسندگان :
شیده مهدی زاده
1
مریم زارع
2
1- پردیس فرهنگیان فاطمه زهرا
2- آموزش و پرورش قائم شهر
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا ، ریاضی ، ویلیام رومی، ساحت های ششگانه تربیتی.
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب ریاضی ششم در سال تحصیلی(98-1397) ، بر اساس تکنیک ویلیام رومی و همچنین بررسی محتوای کتاب بر اساس ساحت های ششگانه تعلیم و تربیت است؛ که به این طریق محتوای پویا از محتوای غیر پویا تفکیک شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش، تحلیل محتواست. جامعه آماری پژوهش، کتاب ریاضی ششم در سال تحصیلی(98-1397)بوده است و نمونه آماری، فصل پنجم کتاب ریاضی، با عنوان (اندازه گیری) می باشد. واحد تحلیل، شامل متن، تصاویر و تمرینهای کتاب در فصل مذکور میباشد. مطابق با یافته های بدست آمده از این پژوهش، ضریب درگیری متن کتاب ریاضی در فصل اندازه گیری برابر با(05/1) و در واحد تصاویر برابر با(09/1) و در تمرینهای کتاب برابر (04/)میباشد، که حاکی از آن است؛ متن کتاب ریاضی، پرسش ها و تصاویر، در این محدوده به شیوه ی فعالی نوشته شده و دانش آموزان را درگیر در یادگیری می کند. همچنین ریب درگیری با ساحت های ششگانه تربیتی برابر با (2/1)بوده که با توجه به محدودهی ذکر شده از طرف ویلیام رومی و ساحت های ششگانه تربیتی، کتاب ریاضی ششم، کتاب فعالی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهینه سازی چند منظوره در سیستم های کارگزاری ابری جهت اینترنت اشیاء
حسن سعیدی
چگونه توانستم با استفاده از بازخوردهای توصیفی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاسم کمک کنم ؟
ناصر علیمرادی - معصومه بازدار - دنیا محمود نژاد
تاثیر سرمایه اجتماعی بر کاهش بدبینی به سازمان با نقش میانجی مسئولیت پذیری کارکنان (مورد مطالعه: ادارات آموزش و پرورش غرب مازندران)
حسن خزائی علی آباد
نقش معلمان درارتقای شخصیت انضباطی دانش آموزان
فاطمه سیر - میترا سیر - ماندانا سیر
چگونه توانستم درس ریاضی را با روشهای خلاق شیرین وجذاب کنم
سیما علیزاده بائی - رضا براری
چگونه توانستم یادگیری دانش آموزان ازطریق آموزش مجازی را افزایش دهم؟
سارا نظام پرست
چگونه توانستیم با استفاده از راهبرد داربست زنی آموزشی ،یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدرسه متقین را تقویت نماییم؟" (اقدام پژوهی)
اکرم محمدلو - مریم محمدلو
مروری بر خودافشایی معلمان به عنوان پیش بینی کننده تمایل دانش آموزان به برقراری ارتباط و مشارکت آنها
محمد غفاری مجلج - عبدالکریم داودی زاده
واکاوی رویکردهای نوین ارتقای سطح کیفیت علمی معلمان در نظام آموزشی
معصومه خزایی کوهپر - فاطمه خزایی کوهپر
بررسی میزان سواد علمی دانش آموختگان فیزیک دربارهء محصولات غذایی ژنتیکی اصلاح شده
آیدا رحیمی - منصور وصالی - سمیرا بهرامی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0