0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با استفاده از راهبرد داربست زنی آموزشی ،یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدرسه متقین را تقویت نماییم؟" (اقدام پژوهی)
نویسندگان :
اکرم محمدلو
1
مریم محمدلو
2
1- علامه طباطبایی
2- دانشگاه آزاد سمنا
کلمات کلیدی :
یادگیری،ریاضی،دانش آموز،داربست زنی آموزشی،اقدام پژوهی
چکیده :
پژوهش حاضر از نوع اقدام پژوهی با عنوان " چگونه توانستیم با استفاده از راهبرد داربست زنی آموزشی ،یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی مدرسه متقین را تقویت نماییم؟" است؛ که در سال تحصیلی 1401-1400در دبستان متقین شهرستان خرم دره انجام شد. هدف از انجام این طرح، تقویت انگیزش و یادگیری هر چه بهتر مفاهیم ریاضی توسط دانش آموزان است که با استفاده از شاخص های کمی و کیفی اقدام به جمع آوری اطلاعات کرده و سپس با بهره گیری از منابع کتابخانه ای و ارائه راهکارهای متعدد و ارزیابی راه حل ها مشخص شد که اجرای روش های موردنظر مفید بوده است ازجمله نتایج حاصل از این طرح عبارت اند از:افزایش علاقه و انگیزه ی دانش آموزان به حل مسئله ریاضی، افزایش مهارت در حل مسئله، مشارکت در فعالیت های گروهی،یادگیری شیوه های سازماندهی مطالب، دنبال کردن اهداف یادگیری، کاهش شکست ها در طول انجام حل مسئله.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی بازی درمانی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوم ابتدایی مبتلا به اختلال خواندن در شهرستان چالوس
ائمه صادق کوهستانی
نوآوری ،خلاقیت و کارآفرینی در سازمان
محمد تبارنیارمی - مرضیه انصاری
افزایش علاقه دانش آموز به درس خواندن وشرکت در کار گروهی با روشهای خلاقانه
زهرا بائوج خوشامیان
نقش محتوی، برنامه ریزی و معلم در آموزش و پرورش فراگیر
علیرضا علیمرادی - مجید سنایی - جعفر نصیر ناتری
چگونه توانستم با کاربردی کردن مباحث کتب درسی، میزان علاقه مندی به رشته ی تحصیلی را در دانش آموزان پایه یازدهم رشته ی تربیت کودک افزایش دهم؟
مریم حسین پور
بررسی تاثیر خوابگاه ها بر عواطف و احساسات دانش آموزان متوسطه اول
امیرحسن جعفری خشت
الگوهای تربیتی خانواده؛ ضرورتی در عملکرد آموزشی دانش آموزان
مهدی کهن سال کل کناری - محرم برزگر ولیک چالی - رقیه ذبیحی - مریم گلبراری
مزایای آموزش غیر حضوری برای دانش آموزان در آموزش و پرورش
رضا رضایی چراتی - دانیال رضایی چراتی - مهران جانباز - محمد مهدی حبیب نژاد
آشکارسازی مکان خطا با استفاده از تئوری ماشین های بردار پشتیبان
سهیل رنجبر - حسن زارع
تعیین رابطه طرحوارههای ناسازگار اولیه با اختلال اضطراب منتشر و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه
لیلا جعفری - محمد میرزائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0