0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش معلمان درارتقای شخصیت انضباطی دانش آموزان
نویسندگان :
فاطمه سیر
1
میترا سیر
2
ماندانا سیر
3
1- هنرستان مائده
2- دبستان شهید جعفری
3- دبستان حاج محمدرضا سلامت
کلمات کلیدی :
مدیریت کلاس،نظم،معلم،دانش آموزان
چکیده :
اولین و مهمترین هدف هر کلاس درسی ایجاد یادگیری در فراگیران است و در این میان وظیفه معلمان فراهم کردن شرایط مطلوب جهت دستیابی به این هدف است. یکی از این شرایط، وجود یک فضای کلاسی نسبتاً آرام، مشتاق و خالی از مشکلات انضباطی است. ولی به نظر میرسد که معلمان زیادی با مشکلات انضباطی دانش آموزان درگیری دارند که این امر موجب افزایش فشار روانی و فرسودگی کاری زودرس معلمان میشود. مشكلات انضباطی دانشآموزان یكی از مسائل اصلی نظامهاي آموزشی است. بیانضباطیهاي مكرر و زیاد دانشآموزان با آرمانها و نیازهاي حرفهاي و شغلی معلمان ناسازگار است و این امر منجر به افزایش فشار روانی و اضطراب بر معلمان میشود. چنین معلمان از تدریس لذت نمیبرند و به زودي خسته و براي آموزش مؤثر بیانگیزه میشوند. نبود نظم و انضباط در كلاس درس با هدفهاي آموزشی ناهمخوان است و در واقع آموزش انضباط نیز خود یكی از رسالتهاي مدرسه است . کیفیت آموزش و یادگیری سنگ بستر نظم و عملکرد تحصیلی است. هدف اصلی این است که چگونه تشدید بیانضباطی بر عملکرد تحصیلی فراگیران تأثیر میگذارد. بیانضباطی به نزاع در مدارس تبدیل شده است و دانشآموزان ما را به سطحی رسانده است که غیرقابل کنترل هستند. برای این منظور باید کاری انجام شود تا یک شهروند خوب ایجاد شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
برنهادهای پیشنهادی اصطلاح bibliogrphy در زبانهای انگلیسی، فارسی و عربی
فاطمه زهرا توانچه - سیدجواد مرتضایی - مرضیه آباد
تاثیر پرخاشگری والدین بر افسردگی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان قائم شهر
مسعود اسلامی کلیجی - احسان عمویی - بهزاد خلیلی
بررسی اثر بخشی حمایت سازمانی بر رضایت و انگیزه شغلی کارکنان (موردمطالعه: دانشگاه فرهنگیان)
نرجس زهتاب یزدی - صدیقه ناظمیان - منصور دهقانی تفتی
بررسی تاثیر مدیریت اقتصاد خانواده دانش آموزان ابتدایی جویبار بر مشارکت والدین در دوران و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
معصومه حسن پور - سید عابدین خدادادی
بررسی طرح همیار معلم در مدارس مقطع متوسطه دوم
اسماعیل بیننده
پرخاشگری و عوامل آن در دانش آموزان ابتدایی
سیدحمیدرضا حسینی
تاثیر اجرای درس پژوهی در رشد صلاحیت های حرفه ای معلمان
فریبا سروری - زهره دوانلو
بررسی اثربخشی آموزش توجه بر عملکرد بر اختلال املایی دانش آموزان پایه دوم
رقیه بهبودی - مهدی صفائی - رسول رستمی
راهکارهای توسعه خلاقیّت و نوآوری در بین دانشآموزان هنرستانها با استفاده از تکنیک گروه اسمی (NGT)
هنگامه خزائی
پیشبینی دلزدگی تحصیلی بر اساس خودناتوانسازی تحصیلی و شیوه های فرزندپروری ادراک شده در دانشآموزان
فاطمه رنجبر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0