0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ارزیابی تأثیر استفاده از بازیهای آموزشی الکترونیکی بر میزان یادگیری و تفکر انتقادی دانشآموزان ابتدایی شهرستان ساری
نویسندگان :
خیرالله قابلی
1
فاطمه یوسفی
2
فاطمه محمد نژاد
3
سحر کاوه
4
1- پردیس دکتر شریعتی ساری/ فرهنگیان
2- دانشگاه آزاد قائمشهر
3- دانشگاه آزاد ساری
4- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
بازیهای آموزشی الکترونیکی،دانش آموزان ابتدایی،یادگیری،تفکر انتقادی
چکیده :
هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر بازیهای آموزشی الکترونیکی بر نتایج یادگیری و تواناییهای تفکر انتقادی دانشآموزان ابتدایی شهر ساری انجام شد.در مجموع 400 دانشآموز ابتدایی در دو گروه کسانی که به طور منظم از بازیهای آموزشی الکترونیکی استفاده میکنند (200 نفر) و دانشآموزانی که از بازیهای آموزشی الکترونیکی استفاده نمیکنند (200 نفر) دستهبندی شدند. نتایج یادگیری با استفاده از ارزیابیهای تحصیلی استاندارد اندازهگیری شد، در حالی که تواناییهای تفکر انتقادی از طریق آزمون تفکر انتقادی معتبر سنجیده شد. برای مقایسه میانگین نمرات دو گروه از آزمون t مستقل نمونه در نرم افزار SPSS استفاده شد. علاوه بر این، یک تحلیل رگرسیون چندگانه برای پیشبینی نتایج یادگیری بر اساس متغیرهایی مانند فراوانی استفاده از بازی، نوع بازی و مدت زمان بازی انجام شد.یافتههای اولیه از آزمون t تفاوت معنیداری را در نتایج یادگیری (t(398) = 6.42، P <0.001) و توانایی تفکر انتقادی (t(398) = 4.87، P <0.001) بین دو گروه نشان داد. با عملکرد بهتر کاربران بازی های الکترونیکی از همتایان خود. تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد که فراوانی استفاده از بازی و نوع بازی پیشبینیکنندههای قابلتوجهی برای بهبود نتایج یادگیری هستند (R^2 = 0.32، P <0.001) به نظر میرسد بازیهای آموزشی الکترونیکی تأثیر مثبتی بر تواناییهای یادگیری و تفکر انتقادی دانشآموزان ابتدایی شهرستان ساری دارد. یافته ها بر مزایای بالقوه ادغام چنین بازی هایی در برنامه درسی آموزشی، به ویژه در عصر دیجیتال تاکید می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روش های بهبود مهارت گفتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
سیده ربابه حسین پور
فناوری های آموزشی در علوم تجربی دوره ابتدایی
فاطمه سیاه پشت خاچکی
تحقیق و بررسی اثرات روش تدریس خلاقانه بریادگیری
جعفر عسگری - مصطفی شیبانی
بررسی تاثیر روانشناسی گشتالت بر هنر مدرن
سمیه صادقی
گذری بر پذیرش عدم قطعیت و تحمل ابهام در تعلیم و تربیت پساکرونا
هادی کازرونی شامیری
تاثیر مدارس هوشمند بر خودکارآمدی دانش آموزان ابتدایی شهرستان بهشهر
زهرا راستگو - زهرا خواجوی - کبری خادملو - آرزو موجرلو
چگونه توانستم رفتار نابهنجار دزدی محمدمهدی را به هنجار تبدیل نمایم؟
طاهره امانی حقانی - حسینعلی عطاران ایرج
اثر بخشی آموزش الگوی تدریس E5 (مبتنی بر ساختن گرایی) برتفکر انتقادی، انگیزش پیشرفت تحصیلی و یادگیری مهارت های توپی هنرجویان هنرستان تربیت بدنی داراب ناحیه 2 ساری
اسحق علی خطابی - بهزاد باقریان - سعید خدابخشی
جایگاه تحقیق و پژوهش در مدارس ، چالش ها و ضرورت ها
حسن خواجوند - سیاوش غلامی - لیلا خوئی - زهرا خوئی - سمیه نجار
اثر مهارتهای ارتباطی بر سلامتروانی و نقش آن بر اوقات فراغت فعال دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اسلامی تهران شمال
زینب نعمتپور کرانی - علی اصغر درودیان - شیوا آزادفدا
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0