0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بهبود سواد خواندن دانشآموزان با استفاده از رویکرد چندحسی فرنالد
نویسندگان :
مرضیه احمدی کوچکسرایی
1
فاطمه اصغری تیلمی
2
1- آموزش وپرورش -دانشگاه فرهنگیان قائمشهر
2- دانشگاه مازندران- بابلسر
کلمات کلیدی :
رویکرد چندحسی،سواد خواندن،پیشرفت تحصیلی،رغبت به مطالعه
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بهبود سواد خواندن دانشآموزان کلاس سوم دبستان عفت با استفاده از رویکرد چندحسی فرنالد است. رویکرد پژوهش، کیفی و روش پژوهش، اقدامپژوهی است. تعداد دانشآموزان کلاس 24 نفر است. ابزار پژوهش برای گردآوری داده در مراحل مختلف پژوهش، مشاهدۀ مستقیم، پرسشنامۀ عادات مطالعۀ ام. ان. پالسانی و سادهانا شارما، آزمون درک مطلب، پرسشنامۀ احساس نیاز به مطالعه، آزمون روانخوانی، کارنامۀ ترم اول و نظرسنجی از میزان رغبت دانشآموزان به مطالعه، بوده است. به منظور تحقق هدف مورد نظر، راهکارهایی نظیر جاگذاری کلمات در قصه و بازی با کارت کلمات، بازدید از کتابخانه، برگزاری کافه کتاب، فعالیت عیدانه (روایت قصه و تصویرسازی برای آن)، تصویرخوانی و نوشتن داستان، مسابقۀ کتابخوانی و نمایش علائم نگارشی به کار گرفته شدند. نتایج پژوهش که از طریق آزمون درک مطلب پایانی و کارنامۀ ترم دوم و نظرسنجی از والدین، مورد اعتبارسنجی قرار گرفتند، نشان دادند که با به کارگیری راهکارهای مذکور، در وضعیت تحصیلی، مهارت درک مطلب، روانخوانی و گرایش به کتاب و کتابخوانی در دانشآموزان، بهبود قابل توجهی حاصل شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
توسعهی شایستگیهای دانشجومعلمان فیزیک در آموزش علوم با رویکرد پدیدهمحور
سمیرا بهرامی - سمیه ثمری
شیوه های زندگی سالم با رویکرد دینی و اسلامی
فاطمه بابائی - غزاله دانشور
لذت آموزش با برش اهداف آموزشی
زهره امینی
بررسی و اهمیت نقش زبان فارسی به عنوان زبان مشترک ایرانیان در انسجام و یکپارچگی
جواد خرمی رفنی
نقش هوش مصنوعی گاما در تحول آموزش و آینده یادگیری شخصیسازیشده و نوآورانه
غفار مهرجو - افسانه مهرجو - شیوا عباسقربانی
بررسی تاثیر هوش مصنوعی و کاربرد آن در آموزش و پرورش
ندا عموزاد مهدیرجی - سید نورالدین موسوی - میثم رحمان نژاد - فاطمه علی گلبندی
ردیابی حداکثر توان در سیستم تولید توان خورشیدی بر پایه تقریبگر فازی
روح اله عباسی
تحلیل محتوای کتاب جغرافیا پایه یازدهم بر اساس مولفه های تفکر و ابزارهای استدالل
رضا منافی آذر - فوزیه جوان
رابطه بین ویژگی های شخصیتی (درون گرایی- برون گرایی) و منبع کنترل با مهارت های مقابله ای در دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان بابل
سمیرا برزگر - لیلا عرب واحددهکردی
نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی مسئولیتپذیری دانشآموزان نوجوان
محدثه ملکزاده فیروزآبادی - خدیجه زارعی محمودآبادی - مریم زارعی محمودآبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0