0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
عوامل اثرگذار افزایش نقش معلم در فرآیند یاددهی - یادگیری
نویسندگان :
مینا خانپور درکا
1
فریده فراحی
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و رورش ناحیه 1 ساری
کلمات کلیدی :
عملکرد معلم،مربی،محرک،تسهیل کننده،ارزیاب
چکیده :
در فرآیند یاددهی-یادگیری معلم نقش بسیار مهمی دارد و می تواند فرآیند آموزش را تسهیل کند ، معلم می تواند کلاس درس را به محیط یادگیری موثر تبدیل کند و فضای روانی حاکم بر کلاس درس را به فضای آرام و فارغ از استرس تغییر دهد و کلاس درس را مدیریت کند. زیرا کلاس یک محیط آموزشی است و جنبه ای از محیط مدرسه است که باید سازماندهی شود. این محیط نیاز به تنظیم و نظارت دارد تا فعالیت های یادگیری به سمت اهداف آموزشی هدایت شود. محیط خوب محیطی است که چالش برانگیز باشد و دانش آموزان را به یادگیری تحریک کند، احساس امنیت و رضایت را در دستیابی به نتایج مورد انتظار یادگیری ایجاد کند.در این پژوهش عواملی که منجر به افزایش نقش معلم در فرآیند تعلیم و تربیت کلاس درس می گردند مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند و جمع بندی پژوهش در نتیجه گیری بیان میگردد .
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پیامدهای شگرف به کارگیری فناوری های نوین در تدریس
زهرا کاظمی
تأثیر تکنولوژی بر تحولات ساختاری در مدارس
معصومه نصیری - سمیه مصطفوی - محبوبه نصیری - مریم احمد نتاج - فرحناز بابویی
بررسی تاثیر شیوه های مدیریت استرس دانش آموزان ابتدایی ناحیه یک ساری بر اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی در کلاس درس مجازی
معصومه حسن پور - سید هادی حسینی - سید محمد اندرامی
تکنیک های مختلف تولید و ارائه محتوای درسی مجازی
محمد بادپا - محجوب جباری
عوامل مؤثر در افزایش یا کاهش بازدهی نیروی انسانی
زهرا گنجعلی
بررسی تاثیرگذاری فعالیت های فوق برنامه(مکمل) بر کاهش افسردگی دانش آموزان ابتدایی ناحیه ۱ زاهدان
علی باقری فر - زهرا ابراهیمی شاهرودی - مهناز شهرکی - مرضیه شهرکی
بررسی رابطه بین سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودکارآمدی رایانه ای با نقش میانجی گری انگیزش شغلی مربیان مدارس استثنایی استان مازندران
سکینه محمدپور
سوره شناسی و تفسیر تطبیقی سوره انشقاق
حسن مشایخی - آمنه رمضانی
اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای
نساء گلپایگانی
افزایش احساس تعلق دانش آموزان به محل زندگیشان از طریق ایجاد آشنایی با فرهنگ بومی و محلی مازندران
فاطمه مهدی پور
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0