0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
پیامدهای شگرف به کارگیری فناوری های نوین در تدریس
نویسندگان :
زهرا کاظمی
1
1- دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا اصفهان واحد امام خمینی (ره) کاشان
کلمات کلیدی :
دانش آموزان،فناوری های نوین،پایداری یادگیری،خودکارآمدی فراگیران
چکیده :
در جهان امروز آموزش و پرورش از اهمیتی ویژه برخوردار است و تحولات روزافزون سبب جلب توجه بیش تر به مساله ی آموزش و پرورش شده است. در بسیاری از کشورهای جهان، گسترش ابزارهای مدرن رسانه ای در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت موضوع، در این پژوهش به «پیامدهای شگرف به کارگیری فناوری های نوین در تدریس» به روش مروری پرداخته شده است. یافته های پژوهش حاضر نشان داد، استفاده از فنآوری اطلاعات در جهان امروز منجر به تغییرات اساسی در آموزش شده و در ارائه ی بازخورد سریع، بالابردن استقلال، تاکید برفهم مساله با شبیه سازی های رایانه ای به دانش آموز در اندیشیدن به راه حل های گوناگون و پیداکردن بهترین راه حل کمک می کند. در خلال کار با رایانه، دانش آموز بر فرآیند یادگیری خویش نظارت داشته و با آگاهی از مهارت های فراشناختی می تواند مدیریت راهبردهای انگیزشی و شناختی را به دست گیرد و از منابع بیرونی(زمان، تعامل با دیگران) برای رسیدن به اهداف آموزشی بهره مند شود. تحقیقات نشان داده اند یادگیری دانش آموزان با استفاده از این ابزارها، پایداری وتداوم بیشتری دارد و برخودکارآمدی دانش آموزان نیز تاثیری مثبت دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش تنظیم هیجانی و احساس تنهایی در پیش بینی مهارت های ارتباطی دانش آموزان
رها احمدی
نقش ویژگی های شخصیتی و الگوهای تربیتی خانواده در پیش بینی اعتیاد به اینترنت دانش آموزان مقطع متوسطه شهر ساری
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی حاجیکلایی
بررسی رابطه تسهیم دانش بر کیفیت گروه کاری با نقش میانجی انگیزش ورزشی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
امین امانی - فاطمه مردانی - مریم صحرانورد - محمدعلی دادگر
فرایند یادگیری هدایت شده ریاضیات مبتنی بر کاوشگری
اکرم خسروگردی - منصوره حسنی سبزوار
چگونه توانستیم تمرکز حواس را در دانش آموزان کلاس پنجم بهبود ببخشیم؟
طاهره عقدکی - سپیده شیرزادپور - آفتاب محمدی
بررسی سیمای پنج تن آل ابا و مفهوم انتظار با تکیه بر اشعارقیصر امین پور و سید علی موسوی گرمارودی
نسیمه جهانی - سودابه حسنی
آشنایی با سوالات مفهومی ؛ فرصتی برای طراحی تکالیف مهارت محور در ریاضیات دوره ابتدایی
امیرمحمد مومنی کوهستانی - اسماعیل شیری رستمی
چگونه توانستیم با برقراری ارتباط موثر انگیزه یادگیری ریاضی را در دانشآموزان بیفزاییم؟
مرضیه باقری آزادبن - نادره حمیدی
بررسی چگونگی تاثیر اضطراب برفرایند تحصیلی دانش آموزان
لیلا بانی - آرزو شکوری
کنترل و نظارت خودکار یک سیستم گلخانه هوشمند با استفاده ازفناوری اینترنت اشیا
رحیم اصغری - مرضیه خدادوستان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0