0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر درس تفکر و سبک زندگی بر سلامت جسمانی، سلامت روان، اضطراب، افسردگی و امید به زندگی دانش آموزان ورزشکار متوسطه اول شهر ساری
نویسندگان :
اعظم حسن پور
1
1- دانشگاه الزهرا تهران
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی:درس تفکر و سبک زندگی-سلامت جسمانی-سلامتروان-افسردگی–اضطراب-امید به زندگی.
چکیده :
چکیده پژوهش حاضر با هدف تاثیردرس تفکر و سبک زندگی بر سلامت جسمانی، سلامت روان، اضطراب، افسردگی، امید به زندگی دانش آموزان ورزشکار متوسطه اول شهر ساری به روش نیمه آزمایشی با گروه آزمایش انجام شد. جامعه آماری شامل كليه دانش آموزان دختر ورزشکار در مقطع متوسطه اول شهر ساری در سال 1397بود کهبه روش تصادفی یک مدرسه و یک کلاس به تعداد 27 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و به سوالات پرسشنامه ها پاسخ دادند.ابزار اندازه گیری، پرسشنامه های سلامت جسمانی اسکات و همکاران (2005)، پرسشنامه سلامت روان درگوتیس و همکاران(1973)، پرسشنامه اضطراب درگوتیس و همکاران(1973)، پرسشنامه افسردگی درگوتیس و همکاران(1973) و پرسشنامه امید به زندگی اشنایدر و همکاران(1991) بود.روش تجزیه و تحلیل داده ها، استفاده از روش های آمار توصیفی(محاسبه فراواني، درصد فراواني، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون تی زوجی) از طریق نرم افزار SPSSبود. یافته ها نشان داد که درس تفکر و سبک زندگی بر سلامت جسمانی، سلامت روانی و اضطراب دانش آموزان ورزشکار تاثیر مثبت و معنی داری دارد ولی بر افسردگی و امید به زندگی تاثیری ندارد. The Effect of Lessons of Thinking and Lifestyle on Physical Health, Mental Health, Anxiety, Depression and Life expectancy at first grade athlete students in Sari Azam Hassanpour, Mohammad Hami, Vahid Shojaei Abstract The present study was conducted with the aim of coping with teaching lesson and lifestyle on physical health, mental health, anxiety, depression and life expectancy at first high school athlete students in Sari. The statistical population consisted of all high school girl students in Sari city in 1397 in 900 people who were randomly selected from one school and one class in a sample of 27 as a statistical sample and answered questionnaire questionnaire. Scott & Associates (2005), the mental health questionnaire in Goghtis et al. (1973), Anxiety Inventory in Gvithys et al. (1973), Goghtis et al. (1973), and Honey Life Questionnaire (2002). The data were analyzed using descriptive statistics (frequency, percentage, mean and standard deviation) and inferential statistics (couples) through SPSS software. The findings showed that the lesson of teaching and lifestyle affects students' physical, psychological and anxiety positively and semantically but does not affect depression and life expectancy. Key words: teaching and lifestyle - physical health - mental health - depression - anxiety of life expectancy
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیرات فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش
مریم شورج سمائی
بررسی مشکلات رفتاری و عاطفی دانشآموزان ابتدایی و روابط آنها با همسالان خود
معصومه یوسف رشیدی - منوچهر ولی پور
یادگیری الکترونیکی و نقش آن درآموزش نوین
میلاد جعفری - سعید تیموری
تدوین سیاستها و راهبردهای بومی توسعه ایران (آیندهپژوهی راهبرد توسعه ایران)
طاها عشایری - طاهره جهان پرور
نگاهی تازه به رسایل سهروردی
طیبه امینی ونکی
ارتباط آموزش وپرورش با محیط زیست
سیده سمانه هاشمی منش
بررسی مؤلفه های حیاتی در مدیریت بازار
سیدجمال پورهاشم
بررسی پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان در نظام آموزش پودمانی به کمک سبک های یادگیری در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش ناحیه 2 شهرستان ساری
پارمیس نوائی - پریوش دیوسالار مهاجر
تاثیر هوش معنوی مدیران بر عملکرد سازمانی معلمان مدارس ابتدایی شهرستان محمودآباد
الهه منصوری - مهسا بیشه کلایی - مرضیه زروک
رابطه بین هوش هیجانی با توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارکنان
حسین احمدی - فاطمه ذبیحی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0