0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
رابطه بین هوش هیجانی با توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارکنان
نویسندگان :
حسین احمدی
1
فاطمه ذبیحی
2
1- آزاد اسلامی
2- دانشگاه آزاد اسلامی
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی، توانمندسازی، کارآفرینی سازمانی، کارکنان
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش رابطه بین هوش هیجانی با توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارکنان بود. روش پژوهش در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی انتخاب شد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان شاغل در آموزش و پرورش ساری به تعداد 192 نفر که از این تعداد 128 نفر به عنوان نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی شرینگ (1996)، توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر (1995) و کارآفرینی سازمانی نقابی و بهادری (1390) بود. که به ترتیب پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ (86/0= α)، (92/0= α) و (74/0= α) محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار استنباطی ضريب همبستگي پيرسون با استفاده از نرم افزار SPSS22 انجام پذیرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین هوش هیجانی با ابعاد توانمندسازی (احساس معنی داری، احساس مؤثر بودن، احساس خودتعييني، احساس اعتماد، احساس شایستگی) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین هوش هیجانی با ابعاد کارآفرینی (ریسک پذیری، نوآوری، پیشگامی) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین هوش هیجانی با توانمندسازی و کارآفرینی سازمانی کارکنان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روش های نوین و فعال در تدریس
زینب رضوانی - نرگس مصلحی - مریم حقیقت - میترا ناصری مقدم - سارا نعمتی چلابی
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
محمد دلاور - فاطمه احمدی - فریده حمیدی
توسعه مدل مهارت و شایستگی ها در نظام آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی با روش نظریهپردازی رویش نظریه ها
سرور سفیدگر - علیرضا علی احمدی - حسین علی احمدی جشفقانی
ارزیابی برای یادگیری در مقابل ارزیابی یادگیری: کلیدی برای موفقیت ها و بهبود آموزشی در کلاسهای درس
بهرام مقدس
ساخت نانو سنسور تشخیص رسانندگی در مایعات
آزاده آذین فر
بررسی تاثیر گذاری شیوه های مدیریت بر میزان اضطراب کارکنان آموزش و پرورش چابهار
مجید جشیره - لیلا رستمیان - سمینه تافته
تأثیر استفاده از فناوری واقعیت مجازی بر یادگیری دانشآموزان متوسطه اول در درس علوم تجربی
کوثر کاظمی فلوردی - سعید پورروستائی اردکانی - خدیجه علی آبادی
راهبرد های تدریس موثر و استفاده از تکنولوژی نوین در آموزش جغرافیا
سینا کریمی منش - امیر عباس کمال زاده - رسول شریفی نجف آبادی - ایرج علی اکبری
اثربخشی آموزش مهارت خودآگاهی بر ابراز وجود دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
فاطمه شریعت - علی شریعت
بررسی تطبیقی جایگاه زن در اسلام و زرتشت
فاطمه پورمند - زهرا کریم نژاد پهمدانی - سیده فاطمه زهرا کمالی کچپی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0