0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نقش محتوی، برنامه ریزی و معلم در آموزش و پرورش فراگیر
نویسندگان :
علیرضا علیمرادی
1
مجید سنایی
2
جعفر نصیر ناتری
3
1- آموزش و پرورش
2- آموزش و پرورش
3- دانشگاه فرهنگیان نوشهر
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش فراگیر،محتوی،برنامه ریزی،معلم
چکیده :
تبیین و تحقق آموزش و پرورش فراگیر، مستلزم نقش آفرینی ابعاد و هناصر اصلی و اثرگذار در این مفهوم می باشد که در این میان، محتوا، برنامه ریزی و معلم هر یک به تنهایی و به صورت توامان نقش موثر و بی بدیلی را دارند. بر همین اساس، پژوهش حاصر با هدف صورت پذیرفته است. پژوهش صورت گرفته به لحاظ روش در مجموعه تحقیقات توصیفی- تحلیلی قرار می گیرد که در آن محقق علاوه بر تصویرسازی آنچه هست به تشریح و تبیین دلایل چگونه بودن و چرایی وضعیت مسئله و ابعاد آن می پردازد. محقق برای تبیین و توجیه دلایل، نیاز به تکی هگاه استدلالی محکمی دارد. این تکیه گاه از طریق جستجو در ادبیات و مباحث نظری تحقیق و تدوین گزاره ها و قضایای کلی موجود دربارۀ آن فراهم می شود که برای این منظور ، نگارنده با بهره گیری از روش های اسنادی این مهم را پوشش داده است و به روشنی به تحلیل و بررسی نقش محتوا، برنامه ریزی و معلم در آموزش و پرورش فراگیر پرداخته و در ادامه به روش کیفی به تحلیل داده ها پرداخته است. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از آن است که هر یک از عناصر محتوا، معلم و برنامه ریزی چه به صورت منفرد و چه به صورت ترکیبی اثر سازنده ای را بر تحقق و بسط آموزش و پرورش فراگیر دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر یک جلسه فعالیت مقاومتی برون گرا بر پاسخهای زمانی کراتین کیناز، لاکتات دهیدروژناز سرمی و فیبرینوژن پلاسمایی دانش آموزان پسر غیر فعال شهرستان آمل
علی رضا قنبری - رضا پاشا
ارتباط نشاط معلم با شادی دانش آموزان ( با نگاه اجمالی به نشاط معلمان مناطق محروم)
حمید ناصری پلنگرد
بررسی ارتباط بین فعالیت بدنی دانش آموزان نوجوان و فعالیت بدنی والدین
مرتضی رزم پوش - رضا آرامش - اسماعیل قنبری - سید عبدالحسین علوی - ذوالفقار شفیعی
بررسی رابطه مندی بازاریابی رسانه های اجتماعی با وفاداری و قصد خرید مجدد مصرف کننده خدمات بیمه ای (مورد مطالعه: بیمه ملت استان مازندران)
رضا بزرگمهر - امین خطابی - عزت الله احمدی شهمیرزادی
مقایسه سازگاری اجتماعی، پرخاشگری و انزوا طلبی در اعتیاد به بازی های رایانه ای :مورد مطالعه: دانش آموزان(معتاد به بازی های رایانه ای وعادی)دوره ابتدایی ناحیه2 شهرستان ساری
اسحق علی خطابی - سوده تقی زاده - فاطمه قربانی - مهدی دهقان
بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر
لیلا تیرپور مشهدسر
تحلیل محتوای تصاویرکتاب علوم تجربی هفتم از منظر توجه به مولفه های محیط زیستی
محمد فقیه عبدالهی
بررسی رابطه بین یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
رضا براری - الهام علیزاده - سیده فاطمه باقری
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر استرس شغلی (مورد مطالعه: آموزش وپرورش شهرستان محمودآباد)
شهلا زرجام
رابطه آموزش های فنی و حرفه ای با کارآفرینی و اشتغال
سمانه شاه حسینی - حجت اله سیفی - آرزو رنجبر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0