0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کیفی – توصیفی و مزایا و معایب آن
نویسندگان :
شهین زارع
1
1- اداره آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه، استان زنجان
کلمات کلیدی :
پیشرفت تحصیلی، ارزشیابی کیفی – توصیفی، نظام آموزشی.
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق، بررسی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کیفی – توصیفی و مزایا و معایب این طرح می باشد. تغییر رویکرد ارزشیابی تحصیلی دوره ی ابتدایی در نظام آموزشی ایران از کمی به کیفی – توصیفی یکی از اصلاحات چند جانبه، پیچیده و عمیق است.تحقق این جریان اصلاحی و پویا در صحنه ی عمل، یعنی کلاس مدرسه، بدون درگیری عمیق معلمان و مدیران در سطوح نظری و عملی آن ممکن نیست]8[. از این رو آشنایی و بررسی هر چه بیشتر طرح ارزشیابی کیفی – توصیفی و پرداختن به نکات مثبت و همچنین بررسی معایب و چالش های طرح مذکور ضروری به نظر می رسد. این پژوهش با روش علمی – مروری انجام گرفته است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که ارزشیابی کیفی – توصیفی به عنوان یک روش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دارای محسناتی از قبیل کاهش اضطراب دانش آموزان، حذف اخلاق های نادرست مانند تقلب و حسادت، توجه همه جانبه به تمامی جنبه های رشد دانش آموزان است. اما در کنار این محسنات با معایب و چالش هایی از جمله پیچیده بودن فرایند تحلیل و تفسیر اطلاعات و تصمیم گیری، کمبود زمان آموزشی، امکان ارتقاء دانش آموزان ضعیف به مقاطع بالاتر و ... روبرو است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزیابی اثرات توسعه گردشگری بر اشتغال زایی در شهرستان محمودآباد
مهدی قربانی - محمد حسن زال
جایگاه یادگیری سیار در آموزش و بررسی چالش های آن
امه کلثوم غلامحسین زاده - زهرا گرگانی فیروزجاه
اهمیت هوش مصنوعی در ارتقای کیفیت آموزش و بهبود فرآیند یادگیری
حامد فرنیا - زهرا هادینژاد زرینی - سیده مریم میرشفیعی - سمیه عرب - پریناز ثلاثه
ماهیت خلاقیت و شیوه های آموزش و پرورش آن در دانش آموزان
نگین صمدی تبارزنجانی
تاثیر قران بر سلامت روان و اضطراب و حافظه دانش اموزان مقطع ابتدایی روستای سنگتراشان ساری
سید عابدین خدادادی - معصومه حسن پور
اثربخشی آموزش مهارت های خودآگاهی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر شادکامی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری
نسرین شجاع فلاح
بررسی کتاب ریاضی پایه ی چهارم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
برنامه درسی آمیخته با قصه گویی گامی در مسیر یادگیری
عاطفه مجدی کفشگری - سید امید حسینی کیاسری - آرمین عبدالله پور
ارزیابی و ارائه ی روشهای نوین ایجاد ارتباط مؤثر بین معلم و دانش آموزان در کلاس درس (مطالعه موردی: مقطع پایه ی ششم ابتدایی در شهرستان آمل)
مهتابه ملکی
چگونه توانستم با آگاهی سازی آسیب های ارتباط ودوستی با جنس مخالف درفضای مجازی (تلفن همراه )رادر دانش آموزان کلاس (مریم 2) پس از کرونا وبازگشت به مدرسه کاهش دهم ؟
زهرا منوچهری - پرویز نیک روش
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0