0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی آموزش مهارت های خودآگاهی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر شادکامی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری
نویسندگان :
نسرین شجاع فلاح
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی ساری
کلمات کلیدی :
واژه های کلیدی: آموزش مهارت های خودآگاهی، مهارت برقراری ارتباط مؤثر، شادکامی، دانش آموزان.
چکیده :
چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت های خودآگاهی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر شادکامی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی و با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماري اين پژوهش شامل دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در دوره ابتدایی شهر بابل در سال 1398 بوده است. ابزار گردآوری داده ها در این مطالعه پرسشنامه شادکامی اکسفورد بوده است. نمونه پژوهشی به صورت روش نمونه گیری تصادفی 30 نفر انتخاب شده در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. سپس دوره آزمایشی ( آموزش مهارت های زندگی خودآگاهی و برقراری ارتباط موثر) برای گروه آزمایش طی 12 جلسه 90 دقیقه ای اجرا شد ولی در مورد گروه گواه هیچ آموزشی صورت نگرفت . پس از اتمام برنامه آموزشی از هر 2 گروه پس آزمون به عمل آمد. یافته های پژوهش در تحلیل کوواریانس نشان داد که میانگین نمره شادکامی در پس آزمون نسبت به پیش آزمون افزایش پیدا کرده است. بنابراین آموزش مهارت های خودآگاهی و مهارت برقراری ارتباط مؤثر بر شادکامی دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی نقش انوع تاب آوری سازمانی بر اشتیاق شغلی کارکنان در ادارات آموزش و پرورش
حسن خزائی علی آباد
مقدمه ای بر شناخت نقوش اسلیمی در هنر تذهیب
الناز خلیلی
نفرت از ریاضی ( مطالعه موردی دبیرستان شهید فهمیده و نورصالحی تهران منطقه چهارده ،فروغ شهادت منطقه چهارده تهران ، دبیرستان سلام منطقه چهار، دبیرستان فرزانگان ورامین و دبیرستان نمونه امیرالمومنین ورامین)
مسعود خسروتاش - مسعود قویدل - مژگان صالحی - مهدی سروش - نجمه قندالی
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر شیوه های مقابله با استرس دانش آموزان متوسطه اول
اسحاق سامخانیانی - محمد شفیعی - بهاره حسن پور اصیل - سیده یاسمن هاشمی
اعمال روز جمعه
مهسا قهاری - فهیمه حیدری - محمد غمخواری
دیوارهای قابل نوشتن و افزایش یادگیری: دیوارها درس می دهند
فرشته هدایتی - بهروز رودبارکی
طراحی سیستم مبتنی بر اینترنت اشیاء برای پایش علائم حیاتی بدن با استفاده از الگوریتم MOPSO
محمدرضا فدوی امیری - لیلا قلی پور
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
بررسی تأثیر تدریس به شیوة همیاری بر یادگیری دانش آموزان پایه دهم در درس شیمی
فاطمه قائمی امیری
تحلیلی بر ضرورت و اهمیت برنامه ریزی در دانشگاه ها
الهام صفاری - مهدی عالیشاه - سارا نصیری - پژمان تقی زاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0