0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تأثیر طرحواره درمانی گروهی بر افسردگی دانش آموزان دختر دبیرستانی
نویسندگان :
علیرضا فیلی
1
شهرزاد عیسی خانی
2
1- پیام نور
2- دانشگاه پیام نور واحد شیراز
کلمات کلیدی :
طرحواره درماني گروهي، افسردگي، دانش آموزان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف تعيين اثربخشي طرحواره درماني گروهي بر افسردگي دانش آموزان دختر صورت گرفت. جامعه آماري اين پژوهش را كليه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم دخترانه شهرستان یاسوج در سال تحصيلي 99-98 تشكيل مي دهند. براي نمونهگيري ابتدا به صورت در دسترس از بين مدارس دخترانه شهرستان پاکدشت، يک مدرسه انتخاب شد. سپس از مدرسه مذکور، به صورت در دسترس 100 دانش آموز انتخاب و پرسشنامه افسردگي بک روي آنها اجرا شد. از اين ميان تعداد 31 نفر، با توجه به نقطه برش پرسشنامه افسردگي به عنوان افراد افسرده و تعداد 69 نفر، به عنوان افراد غيرافسرده مشخص شدند. در مرحله دوم پژوهش از بين افراد افسرده، 30 نفر انتخاب شد و به صورت تصادفي در دو گروه كنترل ( 15 نفر) و آزمايش ( 15 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمايش تحت آموزش طرحواره درماني گروهي طی 12جلسه (هفته ای 3 جلسه به مدت 4 هفته) قرار گرفتند و بعد از پايان جلسات، افسردگي گروه آزمايش و كنترل با استفاده از پرسشنامه بک مورد ارزيابي مجدد قرار گرفتند و داده هاي حاصل از طريق آزمون تحليل كوواريانس يک راهه مورد ارزيابي قرار گرفتند و نتايج نشان داد که طرحواره درماني گروهي بر افسردگي دختران تاثير گذار است و موجب کاهش افسردگي مي شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه میان فناوری آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی منطقه اسلامشهر سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۳
فاطمه اکبرزاده - حدیثه جعفری - فاطمه سهیلی - سارینا محمودی
آموزش مدیریت زمان به دانش آموزان با روش نگارش خلاق
مائده عباس تبار - زهرا احمدپور
بررسی چگونگی ارتباط سرمایه فکری معلمان با سرمایه اجتماعی (مطالعه موردی معلمان مقطع راهنمایی شهرستان تویسرکان)
مسعود قمری - معصومه جانجانی - لیلا قمری
مروری بر برون داد قصه گویی در تبعات داخل و خارج
رقیه ذبیحی
نقش رایانه در تسهیل فرایند یادگیری در آموزش و پرورش
سهیلا خمرنژاد
بررسی تاثیر گذاری پرخاشگری بر میزان کیفیت تحصیلی دانش آموزان، مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه ۱ زاهدان
علی باقری فر - شهرزاد شادمان - سمیه خسروی - ملیحه ایراندگانی
چالش های عمده در کاربست فنآوری های نوین آموزشی در مدارس
اعظم حیدری - مهدی کاظمی
ارزیابی ارتقا سطح خلاقیت دانشجویان معماری در دو شیوه آموزشی
امین ابراهیمی دهکردی
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و خلاقیت معلمان مدارس ابتدایی بهشهر
محمد قاسم زاده - مرتضی پریچهره تروجنی - شهناز عبدالله پور
آیا آموزش مهارت های زندگی بر پرخاشگری و احساس امنیت اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم ابتدایی موثر است؟
هدی کوچکی - نرگس راونگ
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0