0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی عوامل مؤثر بر هویت حرفه ایی معلم
نویسندگان :
سپیده سلمانی ملک کلایی
1
1- آموزش و پرورش قائم شهر
کلمات کلیدی :
هویت حرفه ای،معلمان،تعلیم و تربیت
چکیده :
اهمیت و ثمر بخشی روشهای تدریس و یادگیری بهتر، همواره مورد نظر دانشمندان و محققین علوم تربیتی بوده است. از آغاز قرن بیستم توسط مومان و لای و سپس کلاپارد، ماریا منتسوری، جان دیویی، هربارت ثورندایک و همکارانش وهیلدا تاباو راجرز و .… در بسیاری از کشورها مطالعات زیادی به مدت چهل سال در مورد ثمر بخشی میزان روشهای آموزش در کلیه دروس انجام گرفت تاریخچه مطالعات نشان می دهد روشهای تدریس چه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و چه در ایجاد انگیزه و رضایت خاطر، پرورش شخصیت، رشد خلاقیت آنان موثر است. معلم واقعی کسی است که می تواند راهی به سوی دل ها بگشاید و علم را با ایمان و عقل را با دل پیوند زند، از این رو راز موفقیت معلمان را نخست باید در جذب دانش آموزان دانست ؛ یعنی این که معلم بتواند رابطه روحی و معنوی با آنها برقرار کند تا آنجا که حتی نگاه ها و اشاره ها و حالت های معلم نیز در آنها تاثیر عمیقی بگذارد و در تربیت شخصیت آنان منشا اثر شود. انبیاء و رهبران الهی و مربیان از راه اصلاح صفات و رشد صحیح علاوه بر به فعلیت رسانیدن استعدادها و شکوفا نمودن فضائل درونی ، صفات قابل تغییر انسان ها را تحت مراقبت قرار دهند، تا در مسیر زندگی از صراط مستقیم خارج نشوند و سرمایه های پر ارزش فطری و موروثی را در اثر رشد های بد از دست ندهند و آنچه از صفات نیک دارا نیستند کسب نمایند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی جایگاه مؤلفههای تربیت اجتماعی در مجموعه کتاب آموزش پیش از دبستان بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در برنامه درسی با رویکرد تحلیل محتوا
مصطفی حاج محسنی - علی حبیبی - نفیسه زاهدی اول
تاثیر استفاده از وسایل کمک آموزشی دریادگیری دانش آموزان ابتدایی پایه ششم مدرسه ی آزادگان شهرستان بهارستان یک درسال تحصیلی 1403-1402
سپیده قادری - رقیه شاملی تطفی - آتوسا سادات قریشیان
بررسی میزان اثر بخشی دوره های آموزش ضمن خدمت مجازی بر عملکرد آموزگاران دوره ابتدایی در دوران همه گیری کرونا
پروانه گائینی زاده - مینا فردوسی زاده - وحید بنیسی
تبیین رابطه سبک رهبری خدمتگزار مدیران بر یادگیری و عملکرد ورزشی معلمان تربیتبدنی استان خراسان جنوبی
کاظم چراغ بیرجندی - کاظم عقیقی
بررسی روند انتخاب مدیران مدارس آموزش و پرورش در استان مازندران
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری - عذرا بیگم هژبری
نقش بازی ها در یادگیری ریاضی
مریم بینش
بررسی میزان تاثیرگذاری ابعاد ذهن فلسفی مدیران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان زهک بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
محمود سیاسری - سعید سرگزی - فاطمه جهانتیغ
درآمدی بر کاربست فناوری آموزشی در سیستمهای تعلیم و تربیت
علیرضا طاهرنژاد
افزایش خلاقیت دانش آموزان با روش تدریس مشارکتی
حمیده رزده
اراﺋﻪ و بررسی تجربیات تدریس ریاضی مقطع متوسطه دوم (چگونه توانستم از شیوه های متنوع تدریس در بهبود آموزش ریاضی استفاده نمایم؟)
فهیمه حقانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0