0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
جایگاه تعلیم و تربیت دینی در آموزش و پرورش؛ اصول، چالش ها و راهکارهای عملی
نویسندگان :
سیده محترم محسنی
1
نجمه رجبی بیجاربنه
2
سمانه امیری
3
هایده باقری
4
فوزیه کاکولاریمی
5
1- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
2- اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 ساری
3- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
4- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
5- اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری
کلمات کلیدی :
تعلیم و تربیت اسلامی،برنامه درسی،آموزش و پرورش،هویّت دینی
چکیده :
تعلیم و تربیت یکی از موضوعاتی است که از گذشته در فلسفه های دینی و غیردینی به آن توجه خاصی شده است. با توجه به اینکه دین و ارزش های دینی، جوهره و مبنای ثبات روانی و نظم اجتماعی تلقی می شوند، انتقال ارزش های دینی به دانش آموزان در نظام تربیتی کشورمان اصل مهمی بوده و از این رو منشاء دغدغه و نگرانی بسیاری از مسئولین می باشد. هدف از تربیت اسلامی، شکوفایی استعدادها در جهت رشد آدمی و تجلی عزت نفس در راه رسیدن به کمال و تبدیل شدن به انسان کامل دانسته شده است. در مطالعه مروری حاضر، پس از بیان مفاهیم و مبانی نظری، اصول تعلیم و تربیت دینی، چالش های این نوع تعلیم و تربیت، راهکارهای عملی و راهکارهای پیشنهادی نظام آموزش و پرورش معرفی می شوند. در پایان نیز پیشنهاداتی به منظور تسهیل گری ارائه می گردند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی عوامل موثر بر رشد تجارب یادگیری در درس مطالعات اجتماعی(مورد مطالعه دانش آموزان مقطع متوسطه ی ناحیه ی ۴ آموزش و پرورش مشهد)
ایمان ابراهیمی نوری - ارشیا سعادتی - محمدحسین قربانی جامی
آموزه های اخلاقی و معرفتی مثنوی معنوی با تکیه بر سیمای حضرت یوسف(ع) و حضرت یعقوب(ع)
فاطمه بهار - رقیه بابایی
شیوه های زندگی سالم با رویکرد دینی و اسلامی
فاطمه بابائی - غزاله دانشور
AlgebraicallyEuclideanConnectednessforTangential,Anti-Locally Gaussian,ConditionallyQuasi-Trivial Isometries
Ghorban Ghasemi - Kamrn Rahimimoghadam
درآمدی بر ارتباط آموزش و توسعه
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع
تاثیرشکاف دیجیتال بر فرایند آموزش و یادگیری در دوران کرونا
کوثر کاظمی فلوردی - پرستو پرتقالی - میترا حق شناس - ملیحه بابایی - صدیقه عبدالله زاده
بررسی ویژگی های توزیع گاما – وایبل و برارزش آن روی داده های کوید-19
علی شعبانی
بررسی تفاوت برخی عوامل آمادگی جسمانی از طریق تمرینات مقاومتی و سرعتی
سعیده موسوی - دکتر عظیم صلاحی کجور - دکتر سید حسین علوی
چگونه توانستم مشکلات تربیتی ورفتاری کلاس مریم 4 را در استفاده زیاد از فضای مجازی ، شبکه های ماهواره ای و تلفن همراه در شرایط کرونایی و پس از بازگشت به مدرسه اصلاح کنم ؟
زهرا منوچهری - فروزنده نوروزی
چگونه توانستیم با افزایش حس مسئولیت پذیری در زینب، بی تفاوتی و سهل انگاری او را در انجام کارها کاهش دهیم؟
نادیا درویشی - محمدباقر فرقانی اوزرودی - لیلا نبی زاده - سیده نیایش رازقی موسوی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0