0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با افزایش حس مسئولیت پذیری در زینب، بی تفاوتی و سهل انگاری او را در انجام کارها کاهش دهیم؟
نویسندگان :
نادیا درویشی
1
محمدباقر فرقانی اوزرودی
2
لیلا نبی زاده
3
سیده نیایش رازقی موسوی
4
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
3- آموزش و پرورش
4- آموزش و پرورش
کلمات کلیدی :
مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، بی تفاوتی، سهل انگاری، دانش آموز
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف اصلي کاهش بي تفاوتي و سهل انگاری زینب در انجام تکالیف با عنوان چگونه توانستم با افزایش حس مسئولیت پذیری در زینب، بي تفاوتي وسهل انگاری او را در انجام تکالیف کاهش دهم، انجام شد. پژوهش پیش رو از نوع اقدام پژوهي است که بر روی دانش آموز پایه اول دبستان غیر دولتي مه چهرگان بابل در سال تحصیلي 99 - 98 انجام گرفت. برای گرد آوری اطلاعات در این پژوهش از مشاهده و مصاحبه از والدین، آموزگار و بررسي پرونده تحصیلي و دفتر ثبت شاخص کلاس و دفاتر تکلیف و تمرین در طي سال تحصیلي استفاده شد که از طریق جدول و تحلیل مفاهیم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از شواهد 1 و 2 نشان مي داد که ضعف زینب به خاطر عوامل مختلفي از جمله عدم توجه والدین، اعتماد به نفس پایین و گوشه گیری، وابسته بودن زینب به فردی دیگر برای انجام تکالیف بوده که راه حل هایي را بعد از اعتبار بخشي از نظرات همکاران و خانواده ی زینب اجرا نمودم که در نتیجه استفاده از راهکارهای پیشنهادی در کنار استفاده از مشوق های مادی و معنوی، موجب افزایش انگیزه، افزایش حس مسئولیت پذیری و کاهش بي تفاوتي و سهل انگاری در زینب گردید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر کلاس های هوشمند بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان ساری ناحیه یک
سیده هما قایم مقامی - معصومه هدایتی - محنا طالبی - صدیقه باقری
جایگاه تحقیق و پژوهش در مدارس ، چالش ها و ضرورت ها
حسن خواجوند - سیاوش غلامی - لیلا خوئی - زهرا خوئی - سمیه نجار
بررسی روشهای نوین یاددهی-یادگیری ریاضی دوره ابتدایی
اویس یوسفی - رضا معافی - سیده زهرا حسینی نژاد - راحله خلیلی - رمضان نجفی
کارگاههای گفتوگو با والدین روشی موثر در ارتباط اثربخش خانوادهها با مدرسه
قاسم برجسته
ساختار عاملی و همسانی درونی مقیاس خودکارآمدی شیمی دانشگاهی
سیران محمدی - خلیل زندی - شادی محمدی
بررسی راهکارهای بالا بردن انگیزه دانش آموزان برای حضور در مدرسه
فوزیه قنبری - زهرا شیبانی
بررسی اثرات فناوری بر اموزش در مدارس با نیاز های ویژه
جعفر عموزاده - رویا مددی - حنانه نیکودار - بیتا رهبری - لیلا اسدی
تدریس به روش معکوس آری یا خیر؟!
عاطفه عارفی
بررسی و مقایسه الگوهای مدیریت دانش به منظور ارائه الگوی مطلوب
شیما نیک نژاد
بررسی اثربخشی بازی درمانی بر کاهش اختلالات املایی دانش آموزان ابتدایی
الهام بابایی - زینب نصیرنیا - کیارش فقیه عبدالهی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0