0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم با روش بازی درمانی همزمان با دارودرمانی، خواندن و نوشتن را در دانشآموز بیش فعال پایه دوم بهبود بخشیم؟
نویسندگان :
زینب رمضانی حاجی آبادی
1
آزاده حبیبی شاهاندشتی
2
محدثه بردیده
3
1- دانشگاه آزاد ساری
2- دانشگاه آزاد ساری
3- دانشگاه آزاد ساری
کلمات کلیدی :
دانش آموز،بیش فعال،اختلال،خواندن،نوشتن
چکیده :
اختلالات بیش فعالی و نقص توجه میتوانند جزئی از اختلالات ژنتیکی باشند. خانواده ها باید بدانند که کودکان وارثین ژنتیکی اختلال های مختلف از نسل گذشته خود هستند. شاید در زمان های گذشته به دلیل ساده بودن زندگی، اختلالات تشخیص داده نمی شدند یا حتی عواقب آن ها کم هزینه بودند اما با گسترش و پویا شدن جامعه، اختلالات باعث کندی تعامل انسان ها با محیط اطراف می شود. عوامل محیطی هم خود از جمله موارد ابتلای کودکان به اختلالات مختلف از جمله بیش فعالی هستند. این اختلالات در دانش آموزان تاثیرات منفی ای در یادگیری و پیشرفت تحصیلی آنان دارد. در این پژوهش به بررسی رفتار بیش فعالی دانشآموز پایه دوم که تکرار پایه داشت پرداخته شد. سپس با اجرای راهکارهایی از جمله آموزش همراه با بازی، توجه بیشتر به دانش آموز، دادن مسئولیت به او و تشویق به موقع با همکاری والدین که همراه با دارو درمانی دانش آموز بود توانستیم مشکل عدم تمرکز او را تا حدودی کاهش و خواندن و نوشتن را در او بهبود بخشیم. نتایج نشان از پیشرفت تحصیلی دانش آموز در دروس فارسی و املا داشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اهمیت به کارگیری تکنولوژی آموزشی در سیستم های آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - صادق سعدی
چگونه اختلال بیش فعالی یکی از دانش آموزانم را برطرف کردم؟
نادر عبداله نژاد
تاثیر برخی شیوه های نوین تدریس در دستیابی فراگیران به تفکر انتقادی
فاطمه مرادی - سعیده مرادی - زینب مرادلو
نقش فناوری برای مدیریت و توسعه مدرسه
ساغر کاظمی - هاجر خورمهر
برنامه درسی ریاضی ملبوک شده با داستان تا خلاقیت
مجید علی عسگری - علی حسینی خواه - بلال ایزانلو - مهدی کهن سال کل کناری
فرایند اجرای درس پژوهی درمدارس ابتدایی
هدایت حسین پور - مهناز بابادی - سجاد حسین پور - فرزانه بابادی - ژیلا احمدی
کاهش مشکلات خانوادگی دانش آموزان از طریق مدیریت مدرسه
محمد اسماعیلی - المیرا بذرافشان
چشم اندازهای آینده کلاس درس
سمیرا حسن زاده - زبیده احمدی - سیده زهرا میربابایی - فاطمه شاکری - مهتابه اسمعیلی
چالشها و آسیبهای آموزش مجازی برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظام آموزش عمومی ایران
فرانک ملائی آستمال - مهدی محمودی
بهکارگیری فناوری اطلاعات (IT) و هوش مصنوعی (AI) در حوزه آموزش
فاطمه اصغری - هاجر دانشور - مرضیه دانشور - مریم برزگر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0