0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
فرایند اجرای درس پژوهی درمدارس ابتدایی
نویسندگان :
هدایت حسین پور
1
مهناز بابادی
2
سجاد حسین پور
3
فرزانه بابادی
4
ژیلا احمدی
5
1- آموزش وپرورش اندیکا
2- اداره آموزش پرورش مسجدسلیمان،ایران
3- اداره آموزش پرورش مسجدسلیمان،ایران
4- اداره آموزش پرورش مسجدسلیمان،ایران
5- اداره آموزش پرورش مسجدسلیمان،ایران
کلمات کلیدی :
درس پژوهی،یادگیری،مهارت های حرفه ای،پژوهش،تدریس
چکیده :
فلسفه ی درس پژوهی یک کلمه ی ژاپنی به نام «کایزن» به معنی «تغییر خوب» است به عبارت دیگر به معنی بهبود یا تغییر دائم برای رسیدن به نتیجه ای بهتر. درس پژوهی راهی برای ایجاد تغییر در تدریس معلمان، فرایندی مستمر در جهت پرورش مهارتهای حرفه ای معلمان است. منطق درسپژوهی ساده است: اگر میخواهید آموزش را بهبود بخشید، اثربخشترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. درس پژوهی روشی نوین برای توسعه حرفه ای معلمان و تقویت یادیگری دانش آموزان از طریق پژوهش گروهی در کلاس درس است. معلمان یک تدریس را با کمک یکدیگر طراحی و اجرا و نقد و بررسی و تکرار می کنند. قبل از طراحی، معلم کلاس یکی از مشکلات مهم دانش آموزان را شناسایی کرده و طرح درس و تدریس خود را در راستای یادگیری بهتر دانش آموزان و حل آن مشکل تدوین میکند. هدف از اجرای این روش، علاوه بر طراحی و اجرای گروهی یک تدریس مشارکت، بیشتر معلمان، حل مشکل دانش آموزان و در نهایت یادگیری بهتر و موثرتر است نتایجی که از این طرح به دست آمده است نشان میدهد که اجرای درست و دقیق درس پژهی در کلاس درس، باعث مشارکت و همفکری بیشتر معلمان شده و با شناخت بیشتر مشکلات رفتاری، اخلاقی و درسی دانش آموزان می توان یک تدریس موفق داشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی راهکارهای بهبود برنامههای درسی، منابع آموزشی و آموزش معلمان جهت پرورش خلاقیت و کارآفرینی در کودکان ابتدایی
خاطره خزایی
ارتباط ابعاد فعالیتبدنی با رضایت زندگی دانشجویان
روزبه علی محمدی - سیدحسین علوی
جایگاه فرهنگ شهادت، ایثار و جهاد در کتاب درسی آمادگی دفاعی متوسطه دوم
معصومه والی نژاد
اثر بخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر کمرویی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی
لیلا ولی پور - سیده فاطمه زهرا ذبیحی - حکیمه ضامنی جعفرکلائی
رابطه سازگاری اجتماعی با بهزیستی روانشناختی در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان
شیدا شهبازی
تأثیر فناوری های اطلاعات بر آموزش و پرورش
زینب رضانیا - بهرام فلاح
استفاده از انیمیشن در درس حسابان 2
سید علیرضا احمدی
جستاری بر روش های نوین تدریس و تأثیر آن بر یادگیری دانش آموزان
سمانه امیری - ندا عموزاد مهدیرجی - سمیه بابایی شیب آبندانی - مهجبین محمدی کیادهی
نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در دانشگاه های استانی فنی و حرفه ای
حمید یزدانیان - مینا احمدی - محمدجواد حاجیان
چشم اندازی به برخی ازروش های تا مین امنیت در دریانوردی
عرشیا اکبرزاده نیاکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0