0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
فناوری ارتباطات و اطلاعاتICT ; تحول در شیوه تعامل معلم با دانش آموز و تقویت رویکرد های رایج تدریس
نویسندگان :
مرتضی گرزین نژاد
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
تدریس فعال
چکیده :
فناوري آموزشي، به مفهوم كاربرد سيستمها، فنون و وسايل كمكي براي فرايند يادگيري انسان است. فناوري آموزشي با چهار و ژگي شناخته مي شود ;تعريف اهدافي كه بايد دانش آموز بدانها دست يابد، كاربرد اصول يادگيري در تجزيه و تحليل و سازماندهي موضوع مورد مطالعه ي دانش آموز ؛ انتخاب و استفاده از رسانه هاي مناسب براي ارائه مطالب و استفاده از كارآيي درسها. فناوريهاي جديد الكترو نيكي عامل بسيار مهمي در شكل-گيري بافتهاي اجتماعي و فرهنگي به شمار ميروند و بافتهاي جديد، محيطهاي جديد آموزشي و راههاي جديد طراحي آموزشي را ايجاب مي كنند. متخصصان آموزشي بايد تجارب يادگيري را متناسب با اين وضعيت طراحي كنند. استفاده از فناوريهاي الكترونيكي و تلفيق آنها با تجارب مربوط به نحوه يادگيري دانش آموزان، آنان را در موارد تصميم گيري، سرمشق قرار دادن، بررسيهاي علمي، حل مسائل و مشكلات حقيقي و سرانجام شركت در بسياري از مجامع و گروههاي بشري ياري خواهد داد. در اين مفاله، ضمن اشاره اي كوتاه به تاريخچه كاربرد رايانه در آموزش رياضيات، به تحولي كه فناوري اطلاعات و ارتباطات در كلاس ايجاد مي كند، پرداخته خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر کارآفرینی
زینب داودی - آرزو موسوی - معصومه همتی زاده
تبیین رابطه سرمایه روانشناختی و چابکی سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در معلمان تربیتبدنی شهر ایلام
نسرین رحمی - مهین خیراللهی پور - الهام خوشنودی
بررسی تأثیر استفاده از هوش مصنوعی بر ارتقای یادگیری، انگیزش و عملکرد دانشآموزان ابتدایی
مرضیه رستمی
تأثیر رویکرد میل به فعالیت بدنی بر کاهش استرس در دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق
حسن عموزاد مهدیرجی - ساجده فدائی ریحان آبادی - مرتضی پریچهره
اثـربخشی آموزش و پژوهش به شیوه مشارکتی بر تاب آوری و تدریس تحول آفرین معلمان دوره ی ابتدایی شهرستان تنکابن
زینب دلیرکوهی - شهرام رجبعلیان
فرصت های توسعه سرمایهگذاری بخش خصوصی در ورزش
خدیجه پورذبیح سرحمامی - مرتضی دوستی
چگونه توانستم ضعف دانشآموز «محمدپارسا ایمانی کارنامی» در پایهی پنجم دبستان شهید احتشامی را در درس املا بهبود ببخشم؟
آرش ابراهیمزاده
ویروس کرونا، بهداشت و آموزش
محدثه مهدی زاده - حسین امامقلی نژاد
استفاده از آزمایشگاه مجازی و بهبود یادگیری درس علوم ابتدایی
فیروزه دوست بین - فریبرز علی پور - محدثه نجفی - سعید غلامی
بررسی عوامل طلاق عاطفی بین زوجین
فرحناز بابویی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0