0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مزایا و معایب استفاده از واقعیت مجازی و افزوده در آموزش زبان انگلیسی
نویسندگان :
سحر حمیدیان پور
1
1- دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
مزایا،معایب،واقعیت مجازی،واقعیت افزوده،آموزش زبان انگلیسی
چکیده :
استفاده صحیح از فناوری در آموزش زبان انگلیسی میتواند در تسهیل امر یادگیری موثر واقع شود. هدف از انجام این مقاله بررسی مزایا و معایب استفاده از فناوریهای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به عنوان فناوریهای نوین در آموزش زبان انگلیسی است. عدم بازدهی کلاسهای درس به روش سنتی و منسوخ در دنیای پیشرفتهی امروز و احساس نیاز به تحول روشهای آموزشی ضرورت انجام این پژوهش را پررنگتر مینماید. این پژوهش با بهرهگیری از مقالات و کتب داده آوری و به روش توصیفی داده پردازی شده است. یافتهها نشان میدهد که استفاده از این فناوریها میتوانند در افزایش انگیزه دانشآموزان، ایجاد یادگیری بافتمحور و ایجاد محیطهای تعاملی و همهجانبه در امر آموزش زبان انگلیسی مفید واقع شود. همچنین به کاهش استرس تحصیلی دانشآموزان در فرآیند یادگیری نیز کمک میکند. با این وجود، میتواند کاربران را با چالشهایی همچون پدیده بیماری فضای مجازی، هزینهبالا و نیاز به آموزش تخصصی نیز رو بهرو کند. این مقاله با شناسایی این مزایا و معایب، به بررسی تأثیرات این فناوریها بر آموزش زبان انگلیسی پرداخته و نتایج آن میتواند راهگشای برنامهریزان آموزشی در بهکارگیری مؤثر این ابزارهای نوین باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهبردهای فرهنگ سازی محیط زیست در آموزش و پرورش
فخرالسادات حلمی - محمد اسماعیل نصرآبادی
تحليل محتواي كتاب فارسي اول دبستان براساس تكنيك ويليام رومي
سمیه رحمت
نقش قرض الحسنه ها دراقتصاد مقاومتی
علیرضا ولی پوربابلی - نفیسه سلیمانی امیری
تاثیر عوامل آموزشگاهی در پرورش خلاقیت و شیوه های آموزش آن به دانش آموزان
حدیثه خدمتلو
شناسایی عوامل موثر بر توسعه مدارس هوشمند بر اساس برنامه هفتم توسعه
سمیه مشهدی آقایی - مهدی حسین زاده
چالشهای نظام آموزش دوره ابتدایی در ده سال آینده
خاتون کیایی منصوری - مریم شکوهی - آمنه مهدی زاده
اثربخشی پیام نمودارها در شیمی دبیرستان با نرم افزار اکسل
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
چگونه توانستم مشکل پرخاشگری کلامی دانش آموزان را با روش بازی درمانی شناختی رفتاری، در کلاس اول کاهش دهم؟
ابراهیم خطیری - سمانه فرهادیان - سیده خدیجه موسوی - آتنا فرهادیان
پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان بر اساس جو مدرسه و خودناتوان سازی تحصیلی
علیرضا فیلی - زهرا دهقانیان - الهام پران
مطالعه توانمندی و کاربردهای فناوری اینترنت اشیاء
سید علی اصغر رضوی - قاسم علی احسانیان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0