0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مطالعه توانمندی و کاربردهای فناوری اینترنت اشیاء
نویسندگان :
سید علی اصغر رضوی
1
قاسم علی احسانیان
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی
2- دانشگاه پیام نور
کلمات کلیدی :
اینترنت اشیاء، توانمندی های اینترنت اشیاء، کاربرد اینترنت اشیاء
چکیده :
هدف این مقاله مطالعه اینترنت اشیاء و عملکردهای آن در سیستم های اطلاعاتی، ارتباطی، مدیریت و نظارت بر فعالیتهای مختلف است. روش جمع آوری اطلاعات به صورت مطالعه کتابخانهای و بررسی پژوهشهای حوزه اینترنت اشیاء و پایگاههای داخلی و خارجی صورت گرفته است. یافتهها نشان میدهد که اینترنت اشیاء در مراحل اولیه رشد قرار دارد، و فناوری نوپا در جهان تلقی میشود، اگرچه ایده آن قدیمی است ولی رویکردها و کاربردهای آن به تازگی در مراحل اجرایی قرار گرفته است. برای عملیاتی کردن اینترنت اشیاء در ایران کار جدی صورت نپذیرفته اما مورد توجه قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد هر روز ماشینآلات، دستگاهها، وسایل حمل و نقل، و افراد بیشتری به حسگرهای شبکهای مجهز میشوند. اینترنت اشیاء بیشترین پیشرفت را در حوزه هوشمندی، سلامت داشته است، در خصوص خانههای هوشمند رتبه اول را دریافت کرده، و در هوشمند سازی حوزهای صنعت، تولید، کشاورزی، فضاهای شهری، حمل و نقل و غیره دارای کاربردهای زیادی است. ورود توانمندیهای اینترنت اشیاء به فعالیتهای انسانی بیان کننده تغییرات بالقوه بسیاری در زندگی است. توانمندیهای اینترنت اشیاء موجب کاهش زمان رفت آمد، انجام امورخانه از طریق دستگاهها، صرفه جویی مالی در زمینه انرژی، امنیت خانه و شهرها، پیگیری و اطلاع رسانی از خدمات، خواهد شد. به طور عمده اینترنت اشیاء موجب تغییر در ارتباطات جهانی، نوع زندگی، روشهای دسترسی، امنیت محیط، کنترل، بازخورد، کسب اطلاعات، ترکیب جهان اجتماعی با جهان سایبری و جهان فیزیکی و... میشود. با توجه به محدودیت های این مقاله برای پژوهشهای بیشتر برای پژوهشگران آتی پیشنهاداتی ارائه گردید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه ویژگیهای شخصیت و حمایت اجتماعی دانشآموزان
پروین قنبرلو
توسعه امنیت شبکههای اجتماعی با کاربرد زنجیره بلوکی
رحیم اصغری - رویا کاظمی
تاثیر مهارت های تفکر انتقادی در شایستگی حرفه ای دانشجومعلمان در کارورزی
نگین توماج
ارزشیابی در آموزش پیش از دبستان
رقیه شفیعان
The Impact of Virtual Classrooms on Student Engagement in Iranian EFL Education: A Mixed-Methods Study
Zahraossadat Mirsanjari
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن رر اساس روش ویلیام رومی در سال تحصیلی ۹۹_۱۳۹۸
فاطمه سبزی دیلمی - حدیث احمدیان
واکاوی رعایت عناصر مدل رفتار اطلاعیابی ویلسون در کتابخانه های دیجیتال دانشگاه های علوم پزشکی ایران
صفیه طهماسبی لیمونی - فاطمه ولی پناه فیروزجائی - ابراهیم علیجانزاده سرستی - هوشنگ علی اصغری جلودار
بررسی و اولویتبندی موانع و راهکارهای توسعه فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین دبیران دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
الهام رضوانی - حامد صالح نیا
تاثیر فناوری اطلاعات بر رشد حرفه ای معلمان
مرضیه اورنگی
مدیریت بار شناختی در آموزش روانشناسی: بررسی کتاب روانشناسی پایه یازدهم دوره دوم متوسطه
رحیم شبانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0