0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تبیین ارتباط خود توسعه فردی و نوآوری سازمانی در شهرداری قم
نویسندگان :
مجید حیدری
1
1- پردیس دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
توسعه فردی،نوآوری سازمانی،شهرداری
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر تبیین ارتباط خود توسعه فردی و نوآوری سازمانی در شهرداری قم بود. پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان شهرداری قم بود (3560 نفر)؛ و نمونه آماری به صورت تصادفی بر اساس جدول مورگان 384 نفر تعیین گردید. نمونهگیری به صورت تصادفی ساده انجام شد. ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه توسعه فردی نیکرسون ایربای (۱۹۹۸) و پرسشنامه نوآوری سازمانی جرفی و همکاران (2013) بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها در سطح آمار توصیفی از جدول فراوانی و درصد فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد و در سطح آمار استنباطی از آزمون K-S و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج آزمون ضریب همبستگی نشان میدهد بین خود توسعه فردی و نوآوری سازمانی در کارکنان شهرداری قم رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد؛ همچنین بین ابعاد خود توسعه فردی (توسعه فردی، توسعه آموزشی، توسعه سازمانی، توسعه حرفهای، توسعه فرهنگی- اجتماعی) و نوآوری سازمانی رابطه مثبت و معنیداری وجود داشت. در نتیجه آموزش متدهای جدید کاری و برگزاری کلاسهای دانشافزایی و تخصصی برای کارکنان شهرداری قم منجر به افزایش اطلاعات مربوط به تخصص آنها میشود و کارکنان با شرکت در کلاسهای آموزشی و دورههای کارگاهی میتوانند عملکرد فردی و تخصصی را افزایش دهد و درنهایت مدیران شاهد نوآوری های بیشتر در انجام وظایف محوله در سازمان باشند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسي تاثير روش تدريس مبتني بر تفكر خلاق بر ميزان پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت دانش آموزان ابتدايي در درس علوم شهرستان بابلسر
لیلا تیرپور مشهدسر
تشخيص بيماری ريوی با روش جدید قطعه بندی
حمید بهادر - عواطف سیاحی عوفی
بررسی ارتباط مدیریت دانش و چابکی سازمانی با نقش میانجی حمایت اجتماعی در معلمان مدارس متوسطه دوم شهر ایلام
سمیه مهری - کوثر مهری - خدیجه مهری
ADMISSIBILITY IN ANALYTIC KNOT THEORY
Ghorban Ghasemi - Kamran Rahimi moghadam
دوره ابتدایی اصلی ترین و مهمترین دوره آموزش ریاضی
زهرا محمودی - فاطمه بوربور
أثیر سطح آموزش زنان و مردان بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب
طاهره سلطانی لرگانی - لیلا جهاندار
دوران کرونا، درسها و پیامدهای آموزنده آن در آموزش شیمی
علیرضا ناصری مود - زهرا مودی
تجربه اولین دوره ی کارورزی: روایت یک دانشجو معلم
آسیه ربانی
بررسی نقش خودگردانی تحصیلی و خودکارآمدی مقابله با مشکلات در پیشبینی خودمدیریتی روانی دانشآموزان دختر
فائزه دهقانی فیروزابادی - ناصر محمدی احمدآبادی
بررسی کتاب ریاضی پایه ی ششم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0