0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی کتاب ریاضی پایه ی ششم ابتدایی در نظام آموزشی 3 – 3 – 6 و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد
نویسندگان :
عبدالله عزیزی
1
شهناز عزیزی
2
1- پیام نور تهران
2- پیام نور تازه آباد
کلمات کلیدی :
ریاضی،پایه ششم ابتدایی،بررسی،تحلیل،خلاقیت،روش گیلفورد
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی کتاب ریاضی پایه ششم ابتدایی جدید التالیف و تحلیل محتوا بر اساس دیدگاه خلاقیت گیلفورد می باشد. ویژگی های کتاب، ساختار کتاب، ساختار هر فصل، ساختار هر درس، بررسی و شاخص های مورد توجه در تالیف کتاب، فرایند و مراحل آموزش (فعالیت، کار در کلاس، تمرین) کتاب نوشته شده است. و با ساختار کتاب دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدایی مقایسه گردید. در ادامه، روش تحلیل محتوای خلاقیت گیلفورد برای کتاب انجام شده است. برای این کار ابتدا کتاب به 4 قسمت معما و سرگرمی، فعالیت ها ، تمرین ها و کار در کلاس ها تقسیم شده است. سپس عوامل خلاقیت گیلفورد برای هر 4 مورد بررسی شده است. با استفاده از جدول در این تحقیق نتایج به دست آمده نشان می دهد که کتاب ریاضی ششم ابتدایی به سطح حافظه شناختی و تفکر همگرا توجه بیشتری داشته است و به سطح تفکر واگرا و تفکر ارزشیاب توجه کمی شده است. لذا می توان گفت ریاضی پایه ی ششم ابتدایی به خوبی زمینه لازم برای بروز خلاقیت را فراهم نمی کند. این پژوهش قابل استفاده برای آموزگاران ابتدایی، به خصوص آموزگاران پایه ششم می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
چگونه توانستیم فرهنگ پژوهش را در تعدادی از دانش آموزان دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) تقویت نموده و آنان را به انجام فعالیت های پژوهشی ترغیب نماییم؟
نرگس نیکوپور - سوری احمدی خطیر
بررسی رابطه تسهیم دانش بر کیفیت گروه کاری با نقش میانجی انگیزش ورزشی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
امین امانی - فاطمه مردانی - مریم صحرانورد - محمدعلی دادگر
مفهوم پردازی ارتباط موثر معلم و دانش آموزان ابتدایی و تاثیر آن بر ایجاد محیط موثر آموزشی
هاجر اسماعیلی - سمیه شفیعی - نرگس حقگو - فاطمه شریف زاده
رابطه ویژگی های شخصیتی و پرخاشگری با عملکرد ورزشکاران حاضر در المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای در رشته فوتسال متوسطه دوم شهرستان ساری
فاطمه دهقان - اسحق علی خطابی - ذوالفقار شفیعی - جبیر تقی زاده
طراحی اقتصادی نمودار کنترلی چند متغیره بیزی با فواصل نمونه گیری متغیر
علی اکبر حیدری - سجاد آقازاده صادق بیگلو
چهاربنیان امنیت غذایی، مدیریت ریسک ، بیمه کشاورزی و پایداری ملی
رامین امینی زارع - سیمین امینی زارع
شناسایی تربیت زیست محیطی دانش آموزان در نظام آموزش وپرورش
عصمت زارعی برافتاب - سلمان محمودی - لقمان محمودی
تاثیر آموزش معنادرمانی بر سرزندگی تحصیلی دانش آموزان در دوره بازگشایی مدارس پس از شیوع ویروس کووید ۱۹
فاطمه عشورنژاد
بار شناختی و ایجاد طرحواره های ذهنی در جریان یادگیری
علی اکبر کریم پور - هادی کازرونی شامیری
انگیزش در آموزش ریاضی
نادره حمیدی - مرضیه حسن پور - فاطمه طالب پور آقاملکی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0