0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مهارت املانویسی دانشآموزم (مریم) را با روش مرحلهای تقویت نمایم؟
نویسندگان :
صدیقه محمودزاده
1
رضا براری
2
1- مرکز تربیتمعلم پردیس شریعتی ساری
2- مرکز تربیتمعلم پردیس شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
املانویسی (دیکته)، حافظه دیداری، حساسیت دیداری، دقت و بیدقتی، اختلالات یادگیری
چکیده :
این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس املانویسی یکی از دانشآموزان پایه اول میباشد. با بررسی علل و علائم ضعف املانویسی در دانشآموز متوجه شدم مشکل دانشآموز ناشی از عدم دقت و بیدقتی، آموزشی و حساسیت دیداری میباشد. راهکارهایی جهت بهبودی و درمان این مشکل ارائه کردم که با اجرای این راهکارها تأثیر زیادی در بهبود املا دانشآموز مشاهده نمودم و متوجه شدم که کارهای انجامگرفته توانسته است تا حدود زیادی از تکرار اشتباهات مکرر وی در املا و سایر درسها جلوگیری داشته باشد بهطوریکه: خود دانشآموز، خانواده، معلم و همکاران در مدرسه از بهبود مشکل املانویسی دانشآموز ابراز خرسندی نمودند. در این زمینه جهت برخورد با مشکلات املانویسی دانشآموزان پیشنهاداتی ارائه شده است. این دانشآموز به لطف خداوند امسال مشکلاتش بسیار کم شده است، با دوستان و سایر همکلاسیهایش ارتباط برقرار میکند. مفاهیم و مطالب درسی را بهتر میآموزد و میتوانم بگویم یکی از موفقترین عرصههای کاری من در طول سنوات خدمتم همین کار و آموزش این دانشآموز بوده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تببین شاخص ها،ابعاد و مولفه های مدرسه تمام ساحتی در اسناد تحولی آموزش و پرورش
فاطمه جبار - سعیده نظرپور - هادی ذوالفقاری
نقش و کارکرد بازی و قصه در رشد و تقویت هویت کودکان پیش از دبستان
فاطمه میهن دوست
سیاستگذاری سواد رسانه ای
آزیتا سلاجقه - هانیه سالمی
تعاملات پژوهش و آموزش ترکیب موثری در فرایند تربیت و پرورش
حکیمه سیفی - فهیمه اسحق نیموری
تحلیل محتوای ارتباطی تمرینهای درسی کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی (چاپ ۱۳۹۸) بر اساس اهداف رفتاری تدوین شده در کتاب راهنمای معلم
سمیع علی بلاغی - صونا تیموری
بررسی و شناسایی عناصر برنامه درسی از دیدگاه مکاتب رئالیسم و پراگماتیسم
آمنه مهدی زاده
تحلیل تجربیات کارورزی در مدارس ابتدایی قائمشهر
مهدیه حسن زاده کوچو
روشهای نوین تدریس و یادگیری دانش آموزان
حبیبه بکشلو - علی اصغر بیگدلی
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر سازگاری دانشآموزان ابتدایی
نفیسه خورشیدی - فاطمه سورتیجی اوکرکایی - طیبه یزدانی
مروری بر محتوای کتب درسی مطالعات اجتماعی متوسطه اول
سیمین امینی زارع - هستی طالبی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0