0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
تاثیر روش های فعال تدریس و رسانه های تعاملی، بر علاقمند دانش آموزان به درس قرآن
نویسندگان :
مریم اخگر
1
محمدباقر فرقانی اوزرودی
2
1- آموزش و پرورش بابل
2- آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
روش های فعال تدریس، رسانه های تعاملی، درس قرآن
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر روش های فعال تدریس و رسانه های تعاملی، بر علاقمند دانش آموزان به درس قرآن بود که به روش اقدام پژوهشی انجام شد. پس از ارائه ی راهکارهایی را با کمک کتاب ها، مجلات، مقالات و تجربه ی همکاران ارائه گردید که این راه حلها توسط افراد با تجربه و خبره مورد نقد و بررسی قرار گرفت. راهکارهایی مناسب انتخاب و اجرا شد که شامل: روشهای فعال تدریس، استفاده از تشویق، استفاده از ابزار مناسب، استفاده از محتوای هوشمند، برگزاری مسابقه ی قرآنی، برگزاری جشن قرآن، دادن مسئولیت به دانش آموزان، برگزاری آموزش خانواده مستمر و تعامل بیشتر با خانواده ها، استفاده از گروه بندی و آموزش از طریق هم گروه ها و شرکت دادن دانش آموزان در مراسم صبحگاهی و تشویق آنها، دفترچه ارتباط، محافل انس با قرآن. بعد از اجرای راه حل ها در طی چند ماه و حوصله و صبوری فراوان دوباره از طریق مشاهده ی منظم، مصاحبه، پرسش نامه متوجه شدم که دانش آموزانم علاقه ی بسیار به درس قرآن پیدا کرده و با علاقه و مشتاقانه این درس را مطالعه کرده و در ارزشیابی ها به نتیجه ی مطلوب رسیدند. در پایان این نتیجه به دست آمد که کودکان را باید همان سنین کودکی و سالهای اول دوره ی ابتدایی با قرآن و پیام های آن آشنا ساخت و بستری مناسب در این زمینه برای آنان فراهم کرد که میتوان در این راستا از ابزارها و روشهای مناسب که ذکر شد استفاده کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Perfect 3 - colorings some of the generalized Petersen graphs
مهدی علاییان
فراتحلیلی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش های نوین در مدارس هزاره سوم
سیده کلثوم سیدی منش - فاطمه محمدی هچرودی - شایسته محجرخیری
بررسی ارتباط راهکارهای افزایش انگیزه ی معلمان بر کیفیت تدریس(مطالعه موردی:معلمان ناحیه۱ زاهدان)
علیرضا کیخا - حمید رضا عباسی - علی باقری فر - یعقوب کریمی
اثر بخشی توانبخشی شناختی بر کارکردهای اجرایی و اضطراب ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی مبتلا به نارسایی خوانی ناحیه 2 شهرستان ساری
نسرین نبوی - میثاقه کاشی سرخی - لیلا آهنگر بهان - فاطمه زارع
ماهیت دعا از دیدگاه مولانا
نگار رشید
اهمیت اوقات فراغت در تربیت اخلاقی دانش آموزان
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی - علی شیعه علی
اثربخشی مداخله مبتنی بر پذیرش و تعهد بر پرخاشگری دانشآموزان ابتدایی
سمیه واحدی - آرزو حسین نژاد - زهرا کاویانی
بررسی اثربخشی آموزش رسم آرایش الکترونی بور بر محتوای کتاب شیمی دهم
علیرضا ناصری مود
بررسی میزان افسردگی دانشآموزان دختر متوسطه اول در یک مدرسه قائمشهر
مریم یعقوبی - نازنین زهرا صدقی - راحمه دارائی - فاطمه عظیمی - طنین شاورانی
تاثیر سبک رهبری تحول گرا بر جو سازمانی در آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر
لیلا منتظری - ندا اسماعیلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0