0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کار آفرینی، خلاقیت محوری و نوآوری در نظام آموزش و پرورش ایران
نویسندگان :
فرشته هواسی
1
سیمین چراغی
2
فاطمه یاسمی
3
پرستو مهدیه
4
فاطمه محمدی
5
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان
3- دانشگاه فرهنگیان
4- دانشگاه فرهنگیان
5- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
نظام آموزشي، كارآفريني، آموزش كارآفرينانه، نظام آموزشي پژوهش محور پرورشي
چکیده :
هدف: هدف از ارایه چنین تحقیق توصیفی با استفاده از منابع متعدد بررسی نظام آموزشی پژوهش محور با رویکرد کارآفرینانه در کشور ایران میباشد. از اين رو در اين نوشتار كوشش شده است با معرفي و تعريف نظام آموزش پژوهش محور پرورشي همراه با نحوه تعیین حوزه تمحض برای هر دانش پژوه به عنوان نوآفرینی در اجرا و معرفي مزيتها و ويژگيها و فوايد اين نظام، به تفاوتها و تمايزهاي آن با نظام آموزشي كنوني پرداخته میشود. بیان مسئله: تغیرات جهانی، همراه شدن این تغییرات با فناوریهای اطلاعاتی و نیازهای جدید و ارضاء نشده روزافزون جوامع، بالا رفتن انتظارات دانشجویان، فزونی تقاضاهای ذینفعان، پاسخ گویی و ابزارهای جدید ارائه مطالب آموزشی همگی چالشهای کنونی هستند که نیاز به نوآوری در آموزش عالی را ایجاب مینمایند. یافتهها: یافتههای مطالعه حاضر از کتب و منابع معتبر گردآوری شده و به صورت بخش بخش ارائه گردیده است. نتیجه گیری: به نظر ميرسد كه دانشگاهها به عنوان مراكز علمي، آموزشي و پژوهشي، مهمترين مبادي فرآيند توليد علم و نظريه پردازي بشمار ميآيند. لذا تأكيد تعاملي بر دو بعد آموزش و پژوهش فعاليتهاي آموزش عالي، داشتن نظم تخصص طلبي(تعيين حوزه تمحض و پرورش در يك حوزه خاص علمي)، تأكيد بر افزايشي بودن رويههاي مورد استفاده، ايجاد امكانات، ارتباط تنگاتنگ جامعه و دانشگاه و بخصوص بكارگيري رويههاي علمي در سازمانهاي دولـتـي و غير دولتي و نيازمند كردن آنان به شيوههاي نوين علمي در فعاليتهاي جاري خود از جمله عناصر و عواملي هستند كه ميتوانند فرايند توليد علم و نظريه پردازي را در جامعه گسترش دهد در ادامه بررسي ميتوان، بخشي از نظام نامه آموزش پژوهش محور پرورشي(اهداف، سياستها و خطوط مشي، ضمانتها و...) و ارائه پيشنهادهايي براي اثربخشتر شدن دورههاي آموزشي در كشور با رويكرد كارآفرينانه مبني بر نحوه استقرار نظام آموزشي فوق الذكر و گسترش و تعميم آن، عرضه كرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر 8 جلسه درمان شناختی رفتاری بر بهبود اختلال یادگیری دانشآموزان 10 تا 15 سال
لیلا حیدری
مدلسازی حضور مجدد گردشگران ورزشی فعال سوپر لیگ والیبال کشور بر مبنای شاخص های رضایتمندی
حمیدرضا قزلسفلو - سیده زینب میرزایی - مهدی اسکندرلی - رضا ایمری
تحلیل محتوای کتاب های هدیه های آسمان دوره ابتدایی از منظر توجه به اصول و فروع دین
رضا اسکندری - سهیل علیزاده - امیرحسین آزاد - مهدی فانی
نقش توانمندی های تربیتی خانواده در مصون نگهداشتن جوانان ازجنگ شناختی
مهرناز هراتی - مهدی محمودی
آشتی با لگاریتم
فاطمه مقصودی - سمانه مقصودی - مهدی عباسی مود
بررسی کارایی برنامه درسی در افزایش خلاقیت دانش آموزان ابتدائی
ندا آذرپیرا
بررسی روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) واختلالات یادگیری دانش آموزان پایه اول ابتدایی دبستان کوثر و نحوه تشخیص و ارائه راهکار برای حل آن
مرضیه دارابی - احمد دارابی
بررسی ارتباط عملکرد سازمانی با تسهیم دانش معلمان ابتدایی
رضا براری - سید علی سیدیان رکنی
نقش میانجی تنظیم هیجان در رابطه الگوهای ارتباطات خانواده/ استادان با جرات ورزی در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
علیرضا بادله - عبدالواحد صفائی - مهدی نامداری پژمان
بررسی اهداف تربیتی در سیستم نظام آموزشی کشور
سیده زهرا شبیری - فروغ منعم همایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0