0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مقایسه استرس تحصیلی در دانش آموزان با اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی دوره دوم شهرستان بابل
نویسندگان :
سیدمرصاد حسینی
1
کوثر ولائی کبریا
2
1- اداره کل آموزش و پرورش مازندران
2- اداره آموزش و پرورش بابل
کلمات کلیدی :
استرس تحصیلی،اختلال یادگیری،دانش آموزان ابتدایی
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی مقایسه استرس تحصیلی در دانش آموزان با اختلال یادگیری و دانش آموزان عادی دوره دوم شهرستان بابل انجام گرفت. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانش آموزان دوره دوم مقطع ابتدایی بابل بود که با توجه به استعلام از اداره آموزش و پرورش بابل تعداد دقیق آن 5478 نفر بود؛ و حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس نوع پژوهش 40 نفر محاسبه گردید. گروه اول شامل دانش آموزان با اختلال یادگیری 10 تا 12 ساله مراکز اختلال یادگیری بابل و گروه دوم شامل دانش آموزان عادی 10 تا 12 ساله شهر بابل بود. از پرسشنامه پرسشنامه استرس تحصیلی گادزلا (1994) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS24 ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استباطی نیز به منظور پیدا کردن تفاوت بین میانگین دو گروه از آزمونt مستقل استفاده گردید. یافته های پژوهش نشان داد بین متوسط استرس تحصیلی در دو گروه دارای اختلال و فاقد اختلال تفاوتی معنی داری وجود داشت.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
پرخاشگری و عوامل آن در دانش آموزان ابتدایی
سیدحمیدرضا حسینی
بررسی ارتباط جامعه برند آنلاین، کیفیت رابطه نام تجاری و وفاداری به نام تجاری (مطالعه موردی: مشتریان شرکت بهار نارنج شهرستان بابل)
سیروس کلوانی
برنهادهای پیشنهادی اصطلاح bibliogrphy در زبانهای انگلیسی، فارسی و عربی
فاطمه زهرا توانچه - سیدجواد مرتضایی - مرضیه آباد
توسعه کارآمدی در ورزش دانشجویی از طریق تکنیک های طراحی شغل
دکتر سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - عبدالرضا علی پور گال
درس پژوهی تلفیقی عربی وریاضی بارویکرد STEM
اکرم واعظیان - نادره حمیدی
راههای کاهش خشونت و پرخاشگری در نوجوانان
اعظم امیری
بررسی عوامل موثر برکیفیت روابط معلم بادانش آموز
مریم خواجوند کوهپر
واکاوی توجه به اصول پدافند غیرعامل در طراحی و برنامهریزی شهرها
حسین شیرویه
چگونه توانستم ضعف دانشآموز «محمدپارسا ایمانی کارنامی» در پایهی پنجم دبستان شهید احتشامی را در درس املا بهبود ببخشم؟
آرش ابراهیمزاده
کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای یادگیری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
مونا سالاری فرد - معصومه ذوالفقاری آسیابر - سحر شبانپور اسفندآبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0