0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای یادگیری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
نویسندگان :
مونا سالاری فرد
1
معصومه ذوالفقاری آسیابر
2
سحر شبانپور اسفندآبادی
3
1- دانشگاه فرهنگیان، پردیس امیرکبیر البرز
2- دانشگاه فرهنگیان، پردیس امیرکبیر البرز
3- دانشگاه فرهنگیان، پردیس امیرکبیر البرز
کلمات کلیدی :
فناوری اطلاعات و ارتباطات، فاوا، یادگیری، دانشجو معلمان، دانشگاه فرهنگیان
چکیده :
امروزه از آموزش و پرورش انتظار میرود که دانشجو معلمان فارغالتحصیل از مراکز تربیت معلم به قدر کافی برای تدریس کردن با فناوریهای اطلاعات و ارتباطات (فاوا) آماده باشند، زیرا این فناوریها انتقال برنامه درسی را تسهیل کرده و کیفیت آموزش را بهبود میبخشند. با وجود این، پژوهشها حاکی از آن است دانشجو معلمانی که از مراکز تربیت معلم فارغالتحصیل میشوند، برای تدریس بهوسیله فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، شرایط و صلاحیتهای لازم را ندارند. با عنایت به اینکه امروزه دستیابی به مهارتهای فاوا برای رشد حرفهای دانشجو معلمان یک ضرورت انکارناپذیر محسوب میشود، پژوهش حاضر با هدف بررسی کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای یادگیری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. این پژوهش با مطالعه کتابخانهای و با رجوع به اسناد و شواهد نظری و از طریق فیشبرداری، ابتدا به بررسی مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و قابلیتهای کاربرد این فناوری در یاددهی- یادگیری و سپس به بررسی استفاده از فناوریهای آموزشی برای تربیت معلم در جهان و کارکردهای این فناوریها در مراکز تربیت معلم پرداخته است. یافتههای پژوهش نشان دهنده تأثیرات مثبت به کارگیری فاوا در آموزش نیروی انسانی و بهبود کیفیت یادگیری و تدریس است. از اینرو، ارائه برنامههای درسی نظری و عملی مبتنی بر فاوا، بهبود نگرش مدرسان و دانشجو معلمان نسبت به کاربرد فاوا در آموزش و دسترسی به امکانات سختافزاری و نرمافزاری مانند رایانه و اتصال به شبکه اینترنت در مراکز تربیت معلم برای دستیابی دانشجو معلمان به دانش و مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکردهای نوین در آموزش و پرورش
بهناز علویان عمرانی - زهرا براری
معلم طراز نظام جمهوری اسلامی ایران
معصومه رضائی منش - فاطمه ولی پور - سیده خدیجه موسوی
چگونه توانستم مشکل کند نویسی دانش آموز پایه دوم ابتدایی را بهبود ببخشم؟
فاطمه عباسی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
مرضیه زرودی
ترویج سلامت روان و تقویت اعتماد به نفس در محیط آموزشی جهت آگاه سازی والدین
فاطمه برزگر - حوریه صادقی مقدم - مهلا سالمی ورکی
بررسی اثرات فناوری بر اموزش در مدارس با نیاز های ویژه
جعفر عموزاده - رویا مددی - حنانه نیکودار - بیتا رهبری - لیلا اسدی
اثربخشی آموزش مبتنی بر نقشه مفهومی بر هیجان های تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دختر ششم
فاطمه فاتحی - سمانه فاتحی
چالشها و آسیبهای آموزش مجازی برای دانش آموزان دوره ابتدایی در نظام آموزش عمومی ایران
فرانک ملائی آستمال - مهدی محمودی
رابطه رخداد های زندگی و تجارب آسیب زای دوران کودکی با سلامت روان هنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای ناحیه 2 شهرستان ساری
صفورا فروزانی - بهزاد باقریان - اسحق علی خطابی
بررسی اثر قرآن بر سلامت روح و روان
علی شعبانی - حامد شعبانی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0