0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی راهکارهای بهبود برنامههای درسی، منابع آموزشی و آموزش معلمان جهت پرورش خلاقیت و کارآفرینی در کودکان ابتدایی
نویسندگان :
خاطره خزایی
1
1- داانشگاه آزاد چالوس
کلمات کلیدی :
خلاقیت،کارآفرینی،برنامههای درسی،منابع آموزشی،آموزش معلمان،کودکان
چکیده :
خلاقیت و کارآفرینی از مهمترین ویژگیهایی هستند که باید در کودکان از سنین پایین پرورش یابند. این ویژگیها نه تنها به رشد فردی کودک کمک میکنند، بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نیز نقش مؤثری دارند. این مقاله با هدف بررسی راهکارهای بهبود برنامههای درسی، منابع آموزشی و آموزش معلمان در راستای پرورش خلاقیت و کارآفرینی در کودکان به روش کتابخانهای انجام شده است. ابتدا به تحلیل مفهوم خلاقیت و کارآفرینی پرداخته شده و سپس به اهمیت این مفاهیم در نظام آموزشی و برنامههای درسی اشاره گردیده است. در ادامه، به بررسی روشهای مختلف تدریس و برنامههای درسی که میتوانند موجب رشد این ویژگیها در کودکان شوند، پرداخته شده است. همچنین، نقش منابع آموزشی همچون کتابها، نرمافزارها و ابزارهای دیجیتال در ارتقاء خلاقیت و کارآفرینی مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش بعدی، به ضرورت آموزش معلمان و توانمندسازی آنان در استفاده از روشهای نوین آموزشی برای پرورش خلاقیت و کارآفرینی اشاره شده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که با تغییر در برنامههای درسی، بهکارگیری منابع آموزشی مناسب و آموزش مهارتهای نوین به معلمان، میتوان به طور مؤثری در پرورش خلاقیت و کارآفرینی در کودکان اقدام کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تبیین ارتباط خود توسعه فردی و نوآوری سازمانی در شهرداری قم
مجید حیدری
بررسی تاثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان و مزایا و معایب آن
نیما نیکخواه - رسول شریفی نجف ابادی
مزایا و معایب استفاده از واقعیت مجازی و افزوده در آموزش زبان انگلیسی
سحر حمیدیان پور
بررسی تاثیر خوابگاه ها بر عواطف و احساسات دانش آموزان متوسطه اول
امیرحسن جعفری خشت
نقش بدرفتاری دوران کودکی و اضطراب بر اختلال شخصیت مرزی
فرزانه جعفرپور
بررسی نقش آسیب های فضای مجازی بر سلامت اجتماعی دانش آموزان
رضا براری - مهدی اسدی
بیداری اسلامی
محمد زارع
بررسی ارتباط هوش هیجانی و کیفیت زندگی کاری با نقش میانجی سلامت روان در معلمان شهر کرمانشاه
شیرین قاسمی - مریم قاسمی - سروش نیک مهر
بررسی چگونگی تحقق یادگیری الکترونیکی در دروس طراحی معماری بر اساس مدل طراحی تدریس گانیه
لیلا السادات حمیدیان دیوکلایی - مهسا حقانی
بررسی تاثیر فناوری اطلاعات برفعالیت آموزشی
یاسر درتاج - سیده زینب هاشمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0