0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر مشکلات یادگیری در دانش آموزان ابتدایی
نویسندگان :
مژگان صفرنژاد
1
فاطمه الیاسی مصباح
2
اریج قیاسی
3
1- آموزش و پرورش چالوس
2- آموزش و پرورش چالوس
3- آموزش و پرورش چالوس
کلمات کلیدی :
بازی درمانی،بازی درمانی شناختی- رفتاری،مشکلات یادگیری،دانش آموزان ابتدایی.
چکیده :
این تحقیق با هدف اصلی اثربخشی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر مشکلات یادگیری در دانش آموزان ابتدایی انجام گرفت. روش پژوهش شبه آزمایشی بود. جامعه آماری در این پژوهش شامل دانش آموزان پایه اول چالوس بودند و حجم نمونه آماری این پژوهش بر اساس نوع پژوهش 30 نفر و به روش نمونه گیری دردسترس برگزیده شدند. پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو توسط ویلکات و همکاران (2011) ابزار مورد استفاده بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از جمع آوری داده ها، در رایانه تحت برنامه SPSS24 ثبت و از آمار توصیفی که شامل توزیع فراوانی و درصد آن استفاده شد و در بخش آمار استنباطی نیز به منظور پیدا کردن تأثیر آموزش بازی درمانی شناختی- رفتاری بر مشکلات یادگیری از آزمون t مستقل استفاده گردید. استفاده از آموزش بازی درمانی شناختی- رفتاری بر مشکلات یادگیری مؤثر است؛ با توجه به اثربخشی آموزش بازی درمانی شناختی- رفتاری به معلمان پیشنهاد می شود تا در روند تدریس استفاده کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روش های بهبود مهارت گفتاری دانش آموزان در درس زبان انگلیسی
سیده ربابه حسین پور
چگونه توانستم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را با مسائل اخلاقی و تربیتی آشنا سازم
زهرا غفاری آبی سفلی
بررسی تاثیر فعالیت در فضای سایبری و مجازی بر اختلال اضطراب اجتماعی
آسیه سعادت
آموزش و یادگیری الکترونیکی
اکرم حسین پور
استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی درتقویت انشاء دانش آموزان
زینب یونسی رباطی - رحیمه نوری پاسندی
چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی دانش آموز ام را در درس املای نوشتاری پایه اول دوره تحصیلی کاهش دهم؟
عبداالله محمودی
تحلیلی بر اثربخشی و چالش های آموزش های الکترونیکی مدرسه شهید صابر آمل، طی دوران کرونا و ارائه راهکارهای مناسب
زینب اکبرزاده - فاطمه رنجبر - هانیه فروحی
نقش خلاقیت درسازمان و امر آموزش دانش آموزان
معصومه همتی زاده - زینب داودی - آرزو موسوی
نفرت از ریاضی ( مطالعه موردی دبیرستان شهید فهمیده و نورصالحی تهران منطقه چهارده ،فروغ شهادت منطقه چهارده تهران ، دبیرستان سلام منطقه چهار، دبیرستان فرزانگان ورامین و دبیرستان نمونه امیرالمومنین ورامین)
مسعود خسروتاش - مسعود قویدل - مژگان صالحی - مهدی سروش - نجمه قندالی
بررسی پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان در نظام آموزش پودمانی به کمک سبک های یادگیری در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش ناحیه 2 شهرستان ساری
پارمیس نوائی - پریوش دیوسالار مهاجر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0