0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستم مشکل ضعف و کند نویسی دانش آموز ام را در درس املای نوشتاری پایه اول دوره تحصیلی کاهش دهم؟
نویسندگان :
عبداالله محمودی
1
1- دانشگاه فرهنگیان مازندران،پردیس دکتر علی شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
اقدام پژوهی،املای نوشتاری،کند نویسی،نارسا نویسی
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور رفع مشکل کند نویسی و نارسا نویسی یکی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در درس املا نوشتاری در سال تحصیلی 1398-1397در دبستان شهید احمد حق شناس شهرستان ساری صورت گرفته است. پژوهش حاضر، از نظر طرح پژوهشی یک پژوهش کیفی و از نوع اقدام پژوهی است. داده های حاصل از پژوهش از طریق مشاهده، مصاحبه با والدین، جلسه با همکاران و جست و جو در پایگاه های اطلاعاتی جمع آوری شده است. هدف اصلی پژوهش بهبود و تقویت مهارت نوشتاری دانش آموز در املای فارسی و هدف های فرعی این پژوهش، تقویت حافظه دیداری و شنیداری است. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از شیوه های یاران در یادگیری، املای دو نفره، املای کامل کردنی، املای فرد به دیگران، تصحیح کردن املاء توسط خود دانش آموز، شیوه های مؤثری در تقویت مهارت های نوشتاری دانش آموزان در درس املا است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
راهکارهای تقویت مهارت خواندن و درک مطلب دانش آموزان به روش اقدام پژوهی
عسل فریدونی کوچکسرایی
بررسی تاثیر توانمندسازی روانشناختی بر رضایت شغلی معلمان (مطالعه موردی معلمان ناحیه ی ۱ زاهدان)
زهرا ابراهیمی شاهرودی - نازنین زهرا دهانی - سمیه خمر نژاد - مژگان شادوند
استفاده از اقدام پژوهی در بررسی محدودیت ها و راهکارهای اجرای مطلوب نکو داشت ایام الله، مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی در مدارس
سیده بتول حسینی
بررسی تاثیر توانمندسازی علمی و بهبود سطح آموزش منابع انسانی در ارتقا عملکرد شغلی (توسط آزمون فرضیات)
نسرین سیمائی
جزوه محوری بعنوان یک چالش در امر آموزش دانشجویان در مقطع کاردانی
مرتضی ابراهیم نژاد افروزی - مهیار کریمی
بررسی تأثیرکیفیت زندگی کاری بر استرس و فرسودگی شغلی
شهلا زرجام
شیوه های نوین تدریس و تاثیر آن بر آموزش و یادگیری
ملیحه بهزادکلایی - حمیدرضا محمدی - فاطمه زهرا تقی پور علی تپه
تاثیر اجرای درس پژوهی در رشد صلاحیت های حرفه ای معلمان
فریبا سروری - زهره دوانلو
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در آموزش
فرامرز علی پور - ارکیده افتخاری - سیده فاطمه حسینی
تعاملات پژوهش و آموزش ترکیب موثری در فرایند تربیت و پرورش
حکیمه سیفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0