0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای پیشرفت دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی
نویسندگان :
کیمیا صفرپور کاکرودی
1
فاطمه صفر رضوی زاده
2
1- دانشگاه فرهنگیان - بیت الهدی آمل
2- دانشگاه فرهنگیان - بیت الهدی آمل
کلمات کلیدی :
ریاضی،بازی،یادگیری،آموزش،دانش آموز
چکیده :
ریاضیات یک شیوه تفکر است که ما را به داشتن راهبردی در سازماندهی و تجزیه و ترکیب داده ها مجهز میکند . منظوراصلی آموزش ریاضی عبارت است از توسعه قدرت درک و فهم ، پرورش تفکر عقلی و به وجود آوردن روش تفکر منطقی و ایجاد خلاقیت . با توجه به محاسباتی بودن درس ریاضی و اهمیت پیش نیاز هایی مانند قوانین ریاضی جهت انجام محاسبات ، راهکار هایی لازم است تا کودکان در مقطع ابتدایی ابتدا با روش هایی متنوع و موثر چون بازی کردن ، کارهای گروهی ، استفاده از چینه ها ، دست ساخته ها و ... زیرساخت های اصلی ریاضی را بیاموزند و سپس در قالب تمرین هایی با درجه بندی آسان ، متوسط و سخت هدف های یادگیری مورد نظر را در دانش آموزان مقطع ابتدایی به مرور تثبیت کنیم.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی اول ابتدایی سال 96-97 با روش تحلیل محتوا خلاقیت گیلفورد
احسان عمویی اسرمی - مسعود اسلامی کلیجی - فاطمه ملک شعبانی - محمد امین رحیمی - حسین سیف الله پور
اعمال روز جمعه
مهسا قهاری - فهیمه حیدری - محمد غمخواری
نیاز سنجی آموزش های علمی و عملی در کارگاه های گرافیک بر اساس ارتقاء دانش و مهارت آموزی هنرآموزان و دانش آموزان خراسان رضوی
میثم امانی
روش های نوین آموزش حسابداری
ولی محمدپور
راهکارهای تدریس در کلاس های چندپایه
حمید ناصری پلنگرد
روش هاي استفاده از اوقات فراغت دانش آموزان از ديدگاه اسلام
محمدرضا محمدزاده رهنی - حسن فریدی
بررسی رابطه بین سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات و خودکارآمدی رایانه ای با نقش میانجی گری انگیزش شغلی مربیان مدارس استثنایی استان مازندران
سکینه محمدپور
بررسی تاثیر تکنیک بارش فکری و بدیعه پردازی در افزایش خلاقیت دانش آموزان
معصومه دادرس کوچکی - مهرناز صارمی - شیرین غلامی
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
محمد دلاور - فاطمه احمدی - فریده حمیدی
بررسی تطبیقی تعلیم و تربیت اسلامی در آثار شهید مطهری و دکتر علی شریعتمداری
فاطمه خادمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0