0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
الگوهای تدریس کارآمد با رویکرد شناختی برای آموزش مجازی علومتجربی: یک مطالعه پدیدارشناسی
نویسندگان :
محمد دلاور
1
فاطمه احمدی
2
فریده حمیدی
3
1- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
2- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
3- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
کلمات کلیدی :
آموزش علوم،رویکرد شناختی،آموزش مجازی،الگوهای تدریس
چکیده :
امروزه اهمیت و جایگاه ویژه آموزش علوم پایه و نقش آن برای توسعه کشورها بر کسی پوشیده نیست. نتایج آزمونهای بینالمللی نظیر Timss در سالهای اخیر نشان داده که دانشآموزان کشور ما ضعفهای بسیاری در زمینه آموزش علومتجربی دارند و همین موضوع نیاز به بازنگری و تحول در زمینه آموزش علوم را در نظام تعلیموتربیت ضروری میسازد. استفاده از رویکردهای نوین تدریس در حال حاضر بسیار موردتوجه نظامهای تربیتی کشورهای مختلف قرار گرفته است. یکی از این رویکردها رویکرد شناختی در آموزشوپرورش است، از نکات موردتوجه رویکرد شناختی اهمیت آن به نقش فعال فراگیر در فرایند یادگیری است. باتوجهبه شیوع بیماری کرونا و ترویج آموزش مجازی شاهد چالشهای متعدد در کلاس درس علوم و تحت شعاع قرارگرفتن آموزش بودیم، ازاینجهت ضرورت داشت تا با انجام پژوهشی به معرفی ویژگیهای یک کلاس درس مجازی علوم مبتنی بر رویکرد شناختی بپردازیم. پژوهش پیش رو از نوع کیفی و با روش پدیدارشناختی انجام شده است و جامعه آماری آن اساتید حوزه آموزش و اساتید علوم پایه هستند. در پایان یک مدل برای آموزش مجازی درس علومتجربی معرفی گردید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
استفاده از اشکال مختلف در آموزش معلمان دوره ابتدایی آینده از طریق آموزش از راه دور
طاهره کدخدائی - سیده زکیه حسینی پارسا - مریم وحدتی نیا
کتاب ریاضی و تقویت مهارت دست ورزی دوره اول ابتدایی: تحلیل محتوا
زهرا کمیلی - زهره کمیلی - حسین درخشنده
برسی عوامل موثر در علاقه مندی دانش اموزان پایه ششم در مراکز اموزشی
امیر محمد حسینی - محمد امین ایزدی
A Critical Look at the Available Literature on the Best Time to Start a Foreign Language in Iranian Pupils
Rosa Familian
بررسی تاثیر آموزش های فضای مجازی بر میزان یادگیری
ربابه حسین نژاد دوین - هانا پیری
رابطه سلامت روان با عملکرد شغلی و تاب آوری روانشناختی (مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری)
معصومه شجاعی
چگونه توانستیم علاقهمندی دانش آموزان پایه نهم را به مباحث تاریخی درس مطالعات اجتماعی بیشتر کنیم؟
نوشین نقی پور ایوکی - فاطمه خادمی
کلاس های چند پایه فرصت یا تهدید
جعفر اکبری لنگوری - یاسر محمدی افراکتی
جایگاه نماد های هویت ملی در کتاب های درسی جغرافیا دوره متوسطه دوم رشته علوم انسانی
مریم ابراهیمی
بررسی تاثیر رهبری اخلاقی بر تاب آوری سازمانی و پاسخگویی اجتماعی معلمان
حسین مومنی مهموئی - امیرعباس اکبریان
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0