0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
مدرسه صالح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون تحقق حیات طیبه
نویسندگان :
فاطمه فیروزی
1
نجمه فیروزی
2
شیوا نظری
3
1- اداره آموزش و پرورش اشکنان
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار
3- اداره آموزش و پرورش اشکنان
کلمات کلیدی :
مدرسه صالح،سندتحول بنیادین،آموزش و پرورش،ابتدایی،دانشگاه،علوم تربیتی
چکیده :
این پژوهش باهدف بررسی مدرسه صالح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شد. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی-اسنادی است که با روش کتابخانه ای و مروری بر منابع نظری مرتبط صورت گرفت؛ پس از تبیین مفاهیم و پیشینه ی تحقیق، به بررسی تعلیم و تربیت، سند تحول بنیادین و اهمیت آن، مدرسه در افق چشم انداز و نشانه مدرسه خوب در سند تحول پرداخته شد. نتایج این بررسی نشان داد که مدرسه صالح, مدرسه ای است که تحقق حیات طیبه و رسیدن به جامعه صالح در گروه رسیدن به آن است که در سند تحول بنیادین ویژگی های این مدرسه برشمرده شده است. مدرسه صالح به عنوان کانون عمل و جلوه عینی نظام تربیت رسمی و عمومی، فضایی منعطف، پویا، بالنده و هدفمند است که می تواند زمینه کسب شایستگی های لازم را در متربیان برای درک و و همچنین اصلاح مداوم موقعیت بر اساس نظام معیار اسلامی فراهم کند. مدرسه باید دارای روحیه مشارکت و تعاون باشد لذا فضای حاکم بر محیط های تربیتی ،به ویژه محیط های تربیت رسمی ، باید به گونه ای باشد که شخصیت متربیان را از شکل گیری فرد گرایی و رقابت گرایی مخرب دور نگه دارد همچنبن مدارس باید با سایر نهادهای جامعه و محله در تعامل باشد، تعاملی دو طرفه مثلا باید بتواند با همسایه ها، باشگاه، ارتباط با مسجد، استفاده اهالی از فضاهای فیزیکی برای برگزاری جشن ها و مراسم ها و کمک به بازارچه های خیریه محلی در ارتباط باشند و این موارد از جمله سازوکارهایی است که در برخی مدارس برای ایجاد بستر تعاملی شکل گرفته و نیازمند بهسازی و توسعه است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روش های تقویت انگیزه در دانش آموزان
مریم محمدزاده
اسلام و تربیت بدنی
سیده بتول حسینی
نقش آموزش و پرورش در ارتقا حقوق شهروندی
مریم فرج زاده - مینا فرجی
Solving nonlinear programming optimization problems using the grasshopper optimization algorithm
Sayyed masood Zekavatmand jazy - Javad Vahidi - Mohammad bagher Ghaemi
بررسی روش های تدریس دردوره ابتدایی
فاطمه کاظمی - مهناز بابادی - سجاد حسین پور - هدایت حسین پور - فرزانه بابادی
بررسی و تحلیل جایگاه ورزش در شادابی و میزان یادگیری دانش آموزان ابتدایی
زینب یونسی رباطی
تاثیر بازی بر عملکرد دانش آموزان
محمدرضا نوری شیرازی
رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و ویژگی شخصیتی هگزاکو با انگیزش تحصیلی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر ساری
منیر طالبی - حسین امیری
تا ثیر روش های نوین تدریس(پرسش و پاسخ ، اعضای تیم و حل مسئله) بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم دبیرستان دخترانه معراج چالوس سال97-98
فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا گلسفیدی - فاطمه سلیمان پور
بررسی تاثیر بازی های دیجیتال بر تسهیل فرایند یادگیری در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری
حسین فرخی - محبوبه بنکدار گلخوارانی - اعظم سیفی معلم کلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0