0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهبردهای نوین در تقویت انگیزه ی اولیا و دانش آموزان
نویسندگان :
امیرمحمد رضایی
1
1- دانشگاه پیام نور کرمان
کلمات کلیدی :
اولیا، انگیزه تحصیلی، انگیزش بیرونی، انگیزش درونی، دانشآموزان
چکیده :
آنچه در رشد آموزشی حرف اول را می زند، انگیزه ی تحصیلی دانش آموزاست که می بایست توسط خانواده و مدرسه تقویت شود چرا که انگیزه عامل مهمی در یادگیری، کسب مهارت و نهایتا موفقیت تحصیلی دانش آموزان است به همین منظور برای شناخت راه های افزایش این مهم به کتاب ها و سایت های مختلف مراجعه نموده و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با روش هایی چون مرتبط کردن تکالیف درسی با علایق دانش آموزان و زندگی، استفاده کردن از روش های نوین تدریس، خلق فرصت هایی برای رشد و خود مختاری، ایجاد فضای یادگیری مثبت و حمایت عاطفی از دانش آموزان می توان انگیزه ی تحصیلی دانش آموزان را افزایش داد بنابراین از آنجا که معلمان بایستی از راهبردهای انگیزش بیرونی و درونی آگاهی یافته و با ایجاد تعادل و توازن بین این دو نگرش زمینهی بهبود کیفیت آموزشی را فراهم نمایند، به منظور آشنایی همکاران محترم با انواع انگیزش ابتدا به تعریف هر یک از آنها پرداخته و سپس توضیحات لازم در زمینه ی شیوه ی اجرایی طرح ها و راهکارها ارائه خواهد شد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عملکرد معلم در کلاس درس دانش آموزان
فریبا محمدی - نرگس تباح فر - معصومه طافی
سنجش و ارزشیابی در آموزش ریاضی
مرضیه سادات حسن پور - فاطمه طالب پور آقاملکی - فاطمه احمدی راد - مریم یوسفی تبار فیروزجاه
تقویت هویت ملی واجتماعی دانش آموزان با استفاده از نقش بازگویی قصه های پدر و مادربزرگ های خانواده
جلیل سالک ذوقی - مظاهر فرمانی
بررسي علل استرس امتحان در دانش آموزان متوسطه شهرستان خدابنده
ناصر عباسی - مریم حسینی زرین گل
برون داد معلمان از تدریس مبتنی بر قصه گویی تا خلاقیت
مجید علی عسگری - علی حسینی خواه - بلال ایزانلو - مهدی کهن سال کل کناری
اثربخشی آموزش مهارت جرات ورزی بر شیوه های مقابله با استرس دانش آموزان متوسطه اول
اسحاق سامخانیانی - محمد شفیعی - بهاره حسن پور اصیل - سیده یاسمن هاشمی
تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی سوم دبستان براساس تکنیک ویلیام رومی
مونا سالاری فرد
رابطه بین هوش سازمانی و فرسودگی شغلی معلمان مدارس ابتدائی
سهلا ازوجی - سهیلا کیادلیری - سعید روحانی - عاطفه حاجی تبار
طبقه بندی با استفاده از الگوریتم ژنتیک و نرم افزار جهت تشخیص قابلیت انتخاب
شکوفا مستوفی - عطاالله رفیعی باجی گوابر - شیوا عباسقربانی - احمد رشوندی
آسیب شناسی کیفیت روش های تدریس مربیان در مراکز آموزشی مهارتی مورد: مراکز ثابت آموزشی فنی و حرفه ای استان مازندران
مریم طالبیان درزی - حسین اصغرپورعلمداری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0