0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
سنجش و ارزشیابی در آموزش ریاضی
نویسندگان :
مرضیه سادات حسن پور
1
فاطمه طالب پور آقاملکی
2
فاطمه احمدی راد
3
مریم یوسفی تبار فیروزجاه
4
1- آموزش و پرورش شهرستان بابل
2- آموزش و پرورش قائم شهر
3- آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد
4- آموزش و پرورش بندپی شرقی
کلمات کلیدی :
سنجش،ارزشیابی،ریاضی،آزمون
چکیده :
هدف از این پژوهش آشنایی با سنجش و ارزشیابی در کلاس درس ریاضی و بررسی تأثیرات آن بر جریان تدریس معلم، روند یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است. این نوشتار را ابتدا با تعریف سنجش و ارزشیابی آغاز کردیم و در مرحله بعدی با معرفی انواع ارزشیابی و بررسی ویژگی ها، هدف ها و مزایای آن، تلاش کردیم مخاطب را به طور کامل و دقیق با مفهوم ارزشیابی آشنا کنیم. اینکه چگونه باید رفتار و پیشرفت ریاضی دانش آموزان را سنجید، مقوله ای درخور تأمل و دقت است که در این نوشتار با بررسی اصول و قواعد سنجش و ارزشیابی به آن پرداختیم و سعی کردیم روش هایی ارائه دهیم تا به معلمان عزیز در انجام یک ارزیابی علمی و عادلانه کمک کرده باشیم. همچنین برای به حداکثر رساندن میزان اثربخشی سنجش و ارزشیابی در کلاس درس ریاضی، نکاتی را در خصوص نحوه ی اجرای ارزشیابی بیان کردیم که به کمک آن می توان در درس های متفاوت ریاضی و با شیوه های گوناگون دست به عمل سنجش و ارزشیابی زد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر سرمایه های اجتماعی بر کیفیت بخشی یادگیری با نقش میانجی بهزیستی روانشناختی (دانش آموزان مقطع متوسطه دوم شهرستان نور)
بهناز کوزه گر کالجی - فرانک پایدار
یادگیریالکترونیکی ونقشآن درترویج روشهای نوین آموزشی درکلاس درس ریاضی متوسطه اول
قاسم برجسته
نقش تفکر و پژوهش در آموزشهای مجازی مدارس
سحر کاظمی سرشت - فاطمه صابر ازموده - نازی مرتاض خو
طراحی کنترلکننده MPC برای بهبود دینامیک مبدل بوست مرتبه دوم در شرایط متغیر بار
حسین سعیدی
میزان توجه به ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در محتوای کتاب فارسی پایه اول
وحید بنیسی - لیلا غلامی مهرا - آرزو عرفان
بررسی نقش مفهوم سازنده گرایی در امر تعلیم و تربیت
سهیلا جعفری - الناز خلیلی
مدیریت منابع انسانی از دیدگاه اسلام
محمدرضا محمدزاده رهنی - محسن معتمدی
مدارس آینده با تاکید بر لزوم تغییر محتوای دروس متناسب با تغییرات تکنولوژیکی
مرجان گلستانی - مهدی حسین زاده
بررسی تأثیر تدریس به شیوة همیاری بر یادگیری دانش آموزان پایه دهم در درس شیمی
فاطمه قائمی امیری
مدلی برای شناسایی اعتماد و علاقه مندی الگوی رفتاری کاربران بانکها با سیستم های داده-کاوی
فاطمه باقری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0