0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
راهکارهای تقویت هویت فردی و اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
نویسندگان :
رسول شریفی نجف آبادی
1
1- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
دانشگاه فرهنگیان،دانشجومعلمان،هویت فردی و اجتماعی،شهر اصفهان
چکیده :
یکی از وظایف مهم دانشگاه فرهنگیان، پرورش هویت فردی و اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان است. هدف از این مطالعه، بررسی و شناسایی عوامل تاثیر گذار در این روند می باشد. روش تحقیق به کارگرفته شده کیفی بوده و بر این اساس منابع مختلف اعم از مقاله ها و کتاب های نگارش یافته در این موضوع مورد مطالعه قرار گرفته و همچنین با 17 نفر از دانشجو معلمان پردیس باهنر اصفهان که به طور تصادفی انتخاب شده اند، تا حد اشباع داده ها مصاحبه صورت گرفته است. نتایج به دست آمده گواه آن هستند که هر چند تلاش هایی در جهت پرورش هویت فردی و اجتماعی دانشجو معلمان صورت گرفته، اما کافی نبوده است. پیشنهاد می شود با تقویت خود آگاهی، احساس خودکارآمدی و مسئولیت پذیری دانشجو معلمان، تلاش در جهت الگوسازی رفتار تربیتی پیامبر(ص) و ائمه (ع)، توجه به هویت ایرانی، در نظر گرفتن پتانسیل های بومی-محلی، الگوسازی از چهره های محبوب و تاثیرگذار، استفاده از ظرفیت گردش های علمی-فرهنگی و آموزش سواد رسانه ای در جهت تقویت هویت فردی و اجتماعی دانشجومعلمان کوشش گردد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر فناوری اطلاعات و ارتباطات
الهه علی میرزالو - مهتاب نقیلو - حمید بهادر
نقش آموزش سفالگری و نقاشی در تقویت مهارت پردازش اطلاعات بینایی دانشآموزان ابتدایی
رضا براری - جابر زلفی - فاطمه تونی
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری و انگیزش ورزشی در کلاسهای تربیتبدنی شهر بیرجند
عاطفه آبیار - مرضیه مودی - مهری سعادتی - زهرا مهدی آبادی
تأثیر تلفن همراه در اُفول اعتقادات مذهبی دانش آموزان
مهدی کهنسال - سمیه ضامنی
آموزش مجازی (مزایا، معایب و تکنیک ها)
رضا صفری رودبار - فاطمه رجبلو - محبوبه غلامی - فاطمه ذاکری - ملیحه صفری - اکرم رجبلو
تاثیر فناوری اطلاعات بر بازدهی آموزش و کیفیت یادگیری
نگین صادقی - علی توسلی
رابطه سازگاری اجتماعی با بهزیستی روانشناختی در دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهرستان ورزقان
شیدا شهبازی
تا ثیر روش های نوین تدریس(پرسش و پاسخ ، اعضای تیم و حل مسئله) بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم دبیرستان دخترانه معراج چالوس سال97-98
فاطمه آقاجان زاده - زهرا حسن نیا گلسفیدی - فاطمه سلیمان پور
بررسی تاثیر بلوغ یادگیری الکترونیکی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان ماهنشان سال تحصیلی 1403-1402
فاطمه رضائی
چگونه توانستیم با آموزش روش حل مساله مهارت دانش آموزان پایه سوم ابتدایی را در حل مساله ریاضی بهبود ببخشیم؟
زینب دشتکی - زهرا غفاری آبی سفلی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0