0% Complete
صفحه اصلی
/
ششمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری و انگیزش ورزشی در کلاسهای تربیتبدنی شهر بیرجند
نویسندگان :
عاطفه آبیار
1
مرضیه مودی
2
مهری سعادتی
3
زهرا مهدی آبادی
4
1- دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند
2- دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه
3- دانشگاه آزاد اسلامی تهران
4- دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی نژاد مشهد
کلمات کلیدی :
عملکرد، تیمهای کاری، انگیزش ورزشی، کلاس تربیتبدنی
چکیده :
سازمانها برای درگیر کـردن کارکنـان در فراینـد تصمیمگیری از روشهای متعـدد مدیریت مشارکتی استفاده میکند. هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه عملکرد تیمهای کاری و انگیزش ورزشی در کلاسهای تربیتبدنی شهر بیرجند است. کار تیمی فواید زیادی در ابعاد فردی و سازمانی دارد که ازجمله میتوان احساس امنیت فرد، احساس رضایتمندی از کار و شغل، تقسیم سختیها، کاهش حوادث کاری، رشد سازمانی و ... برشمرد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهر بیرجند میباشد. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازلحاظ روش توصیفی، از نوع همبستگی میباشد. محقق از پرسشنامه برای جمعآوری جامعه آماری استفاده کرده است که تعداد 384 پرسشنامه بین نمونههای آماری توزیع و مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت. فرضیههای این پژوهش که شامل 7 فرضیه است که با استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن و به کمک نرمافزار SPSS مورد آزمون قرار گرفت. نتایج بیانگر این است که بین انگیزش ورزشی و عملکرد تیمهای کاری و مؤلفههای آن (اهداف روشن تیمی، اهداف فردی، چالشی بودن کارها، نظام تشویق و تنبیه، اختیار و مسئولیت و اعتماد متقابل بین اعضای تیم) رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. درنتیجه میتوان گفت سازمانی که بر کارتیمی تکیه دارد؛ معمولاً دارای محیط کاری سلامت، با عملکرد بالاست. کار مؤثر با مشتریها، همکاران، مدیران و دیگر اشخاص در محیط کار به خود فرد در بهسرانجامرساندن امور، در کنار ایجاد محیطی لذتبخش برای خود و دیگران کمک خواهد کرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی روابط انسانی مدیران آموزشی درایجاد انگیزش و خلاقیت در بین معلمان ابتدایی
سوسن اسدی
بررسی عوامل خانوادگی در افت تحصیلی دانش آموزان
محبوبه نجارپور کجور
روایتی از بهبود فهم دانش آموزان در مفاهیم ضرب با استفاده از روش های مهارت محور ،بازی و ریاضی وشعروموسیقی
نسا گلپایگانی - گلرخ با حجب جبروت - سیده زهرا حسینی
بررسی و تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی از منظر مهارت های کاوشگری و توجه فعال
احسان عمویی اسرمی - میلاد عرب - کبری توکلی
برنامه های نوین آموزش رایانه به دانش آموزان دوره ی ابتدایی
سیده رقیه رمضان زاده مقری - مریم کاردگر
بررسی محتوای کتاب ریاضی پایه ی دوم ابتدایی در نظام آموزشی 3-3-6
عبدالله عزیزی - شهناز عزیزی
اثر بخشی بازی درمانی گروهی با رویکرد شناختی رفتاری به والدین در کاهش علائم کم توجه/بیش فعال ADHD) ) دانش آموزان مقطع ابتدایی
اسماعیل مردانی زاده - خاطره فلاح - سکینه نگهبان - فهیمه شاهرخی
رابطه کمال گرایی پیشرفت دهنده با یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی در آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان ساری
محمدتقی معتمدی تلاوکی - معصومه محمودی - خدیجه قربانی ولیک چالی
چگونه توانستم با کاربرد رسانه های سنتی و نوظهور موجبات پیشرفت تحصیلی و تربیتی دانش آموزانم (پنجم2) را فراهم آورم؟
حسنیه قاضی زاده - علی اصغر قلاوند
جیمز وب تلسکوپی عظیم به وسعت کیهان
الناز خلیلی - حنانه ناصری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0