0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
نویسندگان :
فاطمه حیدری فرد
1
سمانه علی نیا
2
معصومه رجب نژاد
3
1- علوم و تحقیقات
2- آموزگار دبستان غیردولتی مهرگان
3- آموزگار دبستان غیردولتی مهرگان
کلمات کلیدی :
فن آوری، اطلاعات، ارتباطات، آموزش و پرورش
چکیده :
ظهور پدیده شــگفت انگیز فنآوری اطلاعات در دو دهه آخر قرن بیستم و توسعه آن در نظام رسمی آموزش و پرورش کشورهای پیشرو باعث گسترش فرصتهای یادگیری و دسترسی آســان به منابع آموزشــی و یادگیری شــده اســت. آن چه مسلم است، دنياي قرن بيست و يكم در واقع دنياي استيلاي فناوري نوين اطلاعات و دنياي شتابزدگي تاريخ به لحاظ تغييرات و تكثرات هميشه جامعه ي اطلاعاتي و فناوري نوين اطلاعات و ارتباطات، به عنوان عامل نجات و در عين حال تهديد كننده تلقي شده اند. اگر چه اين فناوري ها به هيچ وجه بي طرف و خنثي نيستند، اما بايد آنها را همان گونه كه هستند وسائلي براي كسب اطلاعات و برقراري ارتباط كه با ساختارهاي موجود جامعه پيوند خورده اند پذيرفت. در اين مقاله پس از توضيحاتي درباره ي فناوري اطلاعات به نقش و جايگاه آن در آموزش و پرورش كشورهاي توسعه نيافته و نيز ايران پرداخته شده و سپس پيش نهادها و راه كارهايي در زمينه ي چگونگي ورود به جامعه ي اطلاعاتي و شيوه هاي استفاده از فناوري هاي اطلاعات پرداخته مي شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سیستم های آموزشی جدید و نوآورانه برای رهبری نسل بعدی به موفقیت
حسین سعیدی - فاطمه شکری - فرشته شکری
بررسی تاثیر فعالیت در فضای سایبری و مجازی بر اختلال اضطراب اجتماعی
آسیه سعادت
کاربرد نظریۀ روانشناسی رشد شناختی پیاژه در آموزش و پرورش
مهران یوسفی داز - حلیمه عربی - عبدالعارف شجاعی
بررسی نقش بازی های آموزش ریاضی بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم
محمد قاسم زاده - مرتضی پریچهره تروجنی - احد صحرابانی - شهناز عبدالله پور
بررسی اثرات و پیامدهای تربیتی فناوری های نو و فضای مجازی
سید جواد مومنی - مریم بادبر - افسانه بانیگل
نقش تفکر خلاق و تفکر انتقادی در یادگیری دانش اموزان
مائده نورالهی فومشی - الهه یوسفی - زهرا وسگری
اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر کاهش علائم اختلال نافرمانی مقابله ای
نساء گلپایگانی
بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی کشاورزان شهرستان بابل از بیمه محصولات کشاورزی
سیروس کلوانی
چرا تکالیف مهارت محور
جعفر اکبری لنگوری - رقیه احمدی بالف
اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر فرسودگی در مدرسه دانش آموزان
خورشید حسین زاده فرمی - علیرضا شریفی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0