0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
ادغام آموزش با فرهنگ، در برنامه درسی مدارس بر بنیاد آشنایی با میراث فرهنگی و باستانی
نویسندگان :
ایمان خسروی
1
لعبت خسروی
2
1- دانشگاه مازندران
2- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، باستان شناسی، موزه، هویت فرهنگی.
چکیده :
همه ما نگران کاهش ارزش های اخلاقی، اعتماد به نفس اجتماعی، گم شدن هویت ملی به عنوان یک عامل بازدارنده ی بزه و ایجاد احساس رضایت اجتماعی و نیز کم شدن آستانه ی صبر روزافزون در بین گروه ها و جوامعی هستیم که ملت بزرگ ما را تشکیل می دهند. آنچه باعث نگرانی و دغدغه ی بیشتر می شود این است این که گسترش کمّی آموزش و پرورش در کشور هیچ تغییر جدی در این زمینه ایجاد نکرده است. مباحث مربوط به باستان شناسی و میراث فرهنگی سهم بسیار ناچیزی در نظام آموزشی مدارس کشور دارند و در این میان نگرانی اساسی، کاهش آگاهی کودکان در مورد پیشینه فرهنگی و هویت تاریخی خودشان است. به همین خاطر وجود «کمیته بازسازی فرهنگ در برنامه درسی مدرسه» با هدف «چرایی» و «چگونگی» تحریک ارزش های فرهنگی از طریق برنامه درسی مدرسه، ضروری به نظر می رسد. این پژوهش بر اساس هدف از نوع پژوهش های کاربردی و بر اساس ماهیت و روش از نوع پژوهش های توصیفی است؛ برای نیل به این مقصود جمع آوری اطلاعات به دو شیوه-ی اسنادی(کتابخانه ای) و میدانی انجام شده است. نتیجه حاصل از پژوهش نشان می دهد اگر امروز نوجوانان با میراث فرهنگی ، تاریخی و معنوی کشور خود بیگانه بمانند در آینده جایگاه و هویت فرهنگی خود را هم نمی شناسند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی راهکارهای نوین آموزشی در نظام آموزش و پرورش
معصومه خزایی کوهپر - فاطمه خزایی
تحلیل کارآفرینی و راهکارهای نوآورانه در آموزش و پرورش
محمد اسماعیلی - میترا یوسفی
سویه های جهانی شدن و نحوه ارتباط نخبگان ایران؛ و تاثیرات آن برامنیت ملی ج.ا. ایران
سید رحمان میرزازاده - ابوالقاسم باباتبار سرخی
روش نوین تدریس در آموزش ریاضیات ابتدایی
مبینا براری کوهی - فاطمه چاووشی ثانی - نگین فخار
سبکهای مدیریت کلاس درس متناسب با اجرای الگوهای فعال تدریس در دبستان
حسین تیموری جروکانی - زهره نصر اصفهانی
نقش مشاوره و هدایت تحصیلی در آینده شغلی و حرفهای دانشآموزان
امیرمحمد رضایی
رویکردهای نوین در امنیت اینترنت چیزها مبتنی بر زنجیره بلوکی
فاطمه حاجی زاده قولان - رحیم اصغری
عنوان اقدام پژوهی : چگونه توانستم با هنر و قصه گویی دانش آموزان کلاسم را به درس قرآن علاقه مند کنم؟
زهرا کیانی دوغ آبادی - اکرم روحی منش
بررسی رابطه شبکه های اجتماعی مجازی با جو سازمانی نوآورانه مطالعه موردی: معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نوشهر
هایده پورشعبانی - ژاله متاجی - زهرا جعفری
تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم دوره ابتدایی از نظر میزان توجه به مولفه های حقوق بشر
سیدیوسف ساداتی پایین رودپشتی - هانیه علی نژاد سراجی - فروغ هدایتی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0