0% Complete
صفحه اصلی
/
چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
خودآگاهی، کیفیت بخشی به آموزش و ارتباط مؤثر معلم و دانش آموز بر اساس سبک های یادگیری
نویسندگان :
فاطمه محمدی زاده
1
1- پیام نور شیراز
کلمات کلیدی :
مهارت های زندگی، خودآگاهی، تفاوت های فردی، سبک یادگیری
چکیده :
اولین گام در داشتن یک کلاس فعال و آموزشی اثر بخش، شکل گرفتن ارتباط مؤثر میان دانش آموزان و معلم می باشد. اگر معلم و دانش آموز درک متقابلی از ویژگی های یک دیگر به دست آورده باشند، رسیدن به اهداف آموزش امکان پذیر خواهد شد. لازمه ی یک ارتباط دو طرفه، در مرحله ی نخست، خودآگاهی و شناخت ویژگی های فردی می باشد. خود آگاهی یکی از مهارت های ده گانه ی زندگی است. کسب این مهارت، به معنی شناخت هر فرد از خود در زمینه ی چگونگی بهتر آموختن نیز هست. از آن جا که بر طبق علوم روان شناسی جدید، هر فردی سبک یادگیری خاص خود را دارد، آگاهی در این زمینه، می تواند کیفیت آموزش را ارتقا ببخشد. در این مقاله ابتدا فهرستی از مهارت های زندگی مرور می شود، سپس راه هایی برای بررسی تفاوت های فردی بیان شده و در آخر پیش نهادی برای ارتقای کیفیت آموزش ارائه می شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی مقایسه ای یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری مشارکتی بر میزان شادکامی دانش آموزان
شقایق رضاپناه - فاطمه دهقان - اویس حمیدی - علی مهری - اسماعیل قنبری
مدیریت کلاس درس : چشم انداز و رویکرد رهبری معلمان
سید رضا موسوی - رضا بیات - بهرنگ میرزابیگی - محمدرضا بوربور
فناوری اطلاعات و مفهوم تربیت در امنیت ملی
مهرناز روحانی - صدیقه صفایی
تبیین مشارکت مردم درآموزش وپرورش و توسعه فرهنگی کشور
مهدی اکبری
چالش ها و مشکلات هنرستان ها
زینب داودی - معصومه همتی زاه - آرزو موسوی
دلایل انتخاب شغل معلمی در ایران
سید رضا ابراهیم پور - فرسا اصغرپور علمداری
فراتحلیلی پیرامون نقش یادگیری الکترونیکی در آموزش های نوین در مدارس هزاره سوم
سیده کلثوم سیدی منش - فاطمه محمدی هچرودی - شایسته محجرخیری
بررسی اجتماعی مزایا و معایب آموزش مجازی در دوران کرونا
فاطمه امیری بشلی - مونا حسنی غفوری
راهبرد های تدریس موثر و استفاده از تکنولوژی نوین در آموزش جغرافیا
سینا کریمی منش - امیر عباس کمال زاده - رسول شریفی نجف آبادی - ایرج علی اکبری
انگیزه های استفاده از اینترنت در بین دانش آموزان مقطع متوسطۀ اول به هنگام شیوع کووید 19
مهدی حقیقی - محمدرضا عباسی شایسته فر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0