0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و اضطراب کرونا در دانش آموزان متوسطه اول شهر بابل
نویسندگان :
آتنا باقرزاده شش پل
1
فریبا فرحیان رودی
2
مریم دولت یاری
3
1- کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نکا، نکا، ایران؛ معلم آموزش و پرورش شهرستان بابل.
2- کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نکا، نکا، ایران؛ دبستان غیردولتی پسرانه علم وادب اموزگار پایه پنجم
3- کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نکا، نکا، ایران؛ معلم آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب، استان کرمانشاه.
کلمات کلیدی :
باورهای فراشناختی،اضطراب کرونا،دانش آموزان
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین باورهای فراشناختی و اضطراب کرونا در دانش آموزان متوسطه اول شهر بابل می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان متوسطه اول در شهر بابل در سال تحصیلی 1401-1400 بود همچنین روش نمونه گیری در این پژوهش به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای با استفاده از جدول كرجسي و مورگان (1970) به تعداد 375 نفر برآورد شد. برای جمع آوری داده های مورد نیاز در این پژوهش از پرسشنامۀ فراشناخت باورهای فراشناختی ولز و کارترای تهاتون (2004)، مقیاس اضطراب کرونا ویروس علیپور و همکاران؛ (1398) استفاده شده است. در اين پژوهش نتايج و اطلاعات حاصله در دو بخش توصيفي و استنباطی بررسي شد كه در بخش توصيفي مشخصه هاي آماري همچون جداول فراواني، ميانگين، ميانه، مد و انحراف معيار آورده شد و در بخش استنباطی جهت بررسی صحتوسقم فرضیات تحقیق از آزمون تحلیل عاملی تاییدی و سپس از مدل معادلات ساختاری با استفاده از از نرم افزارهای SPSS22 و LISREL8 استفاده شده است. نتایج نشان داد، 75 درصد اضطراب کرونا در دانش آموزان متوسطه اول شهر بابل به ابعاد و مولفه های باورهای فراشناختی شامل (1-باورهای مثبت درباره ی نگرانی، 2- باور در مورد غیرقابل کنترل و خطرناك بودن نگرانی،3- باور در مورد کفایت شناختی،4- باورهای منفی کلی و 5- خودهشیاری شناختی) وابسته است. که این ابعاد می توانند اضطراب کرونا را در دانش آموزان تبیین و پیش بینی کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
عوامل سازمانی و فردی موثر بر ارتقای خلاقیت و نوآوری در سازمان
مهدیه کردستانی - علی صباحی گراغانی
رابطه بین هوش هیجانی با پرخاشگری و تحمل فشار روانی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان ساری
پژمان تقی زاده
مدیریت سامانه های اطلاعاتی
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - هادی یزدی
تحلیل تاثیر ابتکارات دلبستگی شغلی کارکنان بر رضایت شغلی کارکنان با تاکید بر نقش میانجی دلبستگی شغلی کارکنان
پیمان اکبری - کامران نظری - زهرا مقصودی - فهیمه قربانی
تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی در عملکرد تحصیلی دانش آموزان
آزاد قنبری
چگونه توانستم مشکل عدم توجه و بازداری دانش آموزم امیر را بهبود ببخشم؟
سمیه محمدجان نیا چاری - شکوه قاسمی پوستکلایی
مدیریت بحران و کنترل آب
فائزه رشیدی
بررسی رابطه بین آموزش با مهارت اجتماعی دانش آموزان در مدارس چالوس
معصومه فلاح - صدیقه میار نعیمی - زهره حسین پور - لعیا محمدزاده
مزایا و معایب آموزش مجازی
هدیه صفریان زارع
ارتباط سبک دلبستگی و اختلال اضطراب جدایی در دانش آموزان ابتدایی
شهربانو یوسفی - فرشته اشکنانی - فهیمه عالی نژاد - صدیقه اکبری
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0