0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
نویسندگان :
نگین صادقی
1
علی توسلی
2
1- دانشکده حضرت فاطمه قایمشهر فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان - پردیس دکتر شریعتی ساری
کلمات کلیدی :
مهارت حل مسئله،تفکر انتقادی،خود پنداره تحصیلی،انگیزش تحصیلی،پیشرفت تحصیلی
چکیده :
بدون شک امروزه آموزش به روش سنتی پاسخگوی نیازهای نظام آموزشی ما نیست؛ زیرا دانش آموزانی تربیت می کند که سرشار از اطلاعات تئوری هستند ولی نمی توانند با استفاده از اطلاعاتشان به حل مسائل زندگی شان بپردازند. بنابراین آموزش به شیوه حل مسئله یکی از نیازهای آموزش قلمداد می شود. مقاله حاضر با هدف بررسی تاثیر تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نگاشته شده است. در این مقاله، انگیزش تحصیلی به عنوان یکی از شاخصه های مهم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان معرفی شده و سپس تاثیر خود پنداره تحصیلی روی آن بیان شده است. سپس تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله معرفی شده و تاثیرات آنها روی خود پنداره بیان شده است. در نهایت با توجه به رابطه علت و معلولی، تاثیرات آموزش تفکر انتقادی و مهارت حل مسئله روی پیشرفت تحصیلی استنباط می شود. با توجه به مطالب بیان شده، در پایان مقاله راهکار هایی برای علاقه مندی دانش آموزان به مدرسه و پیشرفت تحصیلی آنان بیان شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاهی دوباره به یاددهی - یادگیری مجازی
هادی کازرونی شامیری
تدریس در فضای مجازی ( مشکلات و راهکارها )
غزال محبوب - پریسا کاویانی - سیده زهره موسوی
کاربرد الگوریتم های هوش مصنوعی در بهینه سازی تشخیص سریع حملات DDOS در محیط های شبکه ای بر پایه p4
محسن نیک نژاد صومعه - حمید حاجی سید جوادی
رهنمودها و شاخص های آموزش کارآفرینی در مدارس ابتدایی
معصومه نصیری - سمیه مصطفوی - محبوبه نصیری - مریم احمد نتاج - فرحناز بابوئی
ارائه انواع روش های توازن بار مبتنی بر شبکه رایانش ابری
رقیه شفیعی سرخکلائی - عبداله کاوه تلاوکی
بررسی بیماری کرونا در کشور امریکا با بازنمایی توابع پایه ای شعاعی
مسعود خسروتاش - مهدی سروش - مژگان صالحی
طراحی مدل تاثیر فناوری اطلاعات بر خودکارآمدی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز تبریز
نیر ترقیخواه دیلمقانی
ارایه یک فضای مثال ساختاریافته در آموزش رسم توابع جزءصحیح جهت ارتقاء طرح مسأله دانش آموزان
مرضیه سعید - عبدالرحمن شهیدزاده
چگونه توانستم با استفاده از وسایل کمک آموزشی و سیستم هوشمند , دانش آموزان پایه یازدهم دبیرستان نمونه دولتی امام خمینی(ره) دماوند را به درس حسابان علاقه مند کنم؟
سالار درویش متولی - مهدی حسین زاده
بررسی تاثیر استفاده از رسانهها و ابزار کمک آموزشی در تدریس بر یادگیری دانشآموزان پایه پنجم دبستان جهان تربیت شهرستان آمل (مطالعه موردی دروس ریاضی، فارسی و علوم)
هانیه جعفرنیا صومعه سرایی - سیده فاطمه حسینی نسب - پریا ویسی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0