0% Complete
صفحه اصلی
/
هفتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
نگاهی دوباره به یاددهی - یادگیری مجازی
نویسندگان :
هادی کازرونی شامیری
1
1- آموزش و پرورش عشایر خوزستان
کلمات کلیدی :
محیط های یادگیری مشارکتی مجازی،تکنولوژی های وب 2،مشارکت آنلاین،ارزشیابی
چکیده :
هرچند که در حال حاضر یادگیری مشارکتی مجازی به عنوان یک ضرورت برای دست یابی به نتایج آموزشی مطلوب و همگامی آموزش با تغییرات روز پذیرفته شده است، بیشتر محیط های یادگیری مبتنی بر وب بر روش های نسبتا سنتی طراحی آموزشی تکیه دارند و فراگیران به ندرت ابزارهایی برای سازمان دهی فعالیت های آنلاین جهت انطباق دادن نیازها با شرایط خود را پیشنهاد می دهند. در این میان، فعالیت های آنلاین مشارکتی حل مسئله و پروژه های گروهی کمتر منجر به تجارب یادگیری موفقیت آمیز می شوند. چنانچه درک و آگاهی لازم از یادگیری مشارکتی مجازی و فرصت ها و محدودیت های آن وجود داشته باشد، بهره گیری از تکنولوژی های وب 2 در این عرصه می تواند بسیار کارآمد باشد. امکاناتی که این تکنولوژی ها برای جریان آموزش به همراه دارند؛ نظیر مشارکت آنلاین و انعطاف در جریان آموزش و نیز انجام ارزشیابی موثر از فعالیت ها، این روش را بر روش های سنتی ارائه آموزش تمایز می بخشد. این مقاله ضمن بیان اصول علمی مربوط به محیط های یادگیری مشارکتی مجازی، به بررسی این مبحث می پردازد که محیط های یادگیری مشارکتی مجازی با داشتن چه قابلیت های و استانداردهایی می توانند تجارب یادگیری را توسعه دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه میان مبانی روانشناسی و گزارههای دینی
جواد سالاری مقدم - عفت شیخی
بررسی تطبیقی فناوری ها در انتقال امن اطلاعات (مورد مطالعه، مقایسه فناوریهای انتقال اطلاعات)
سرور سفیدگر - حسین علی احمدی جشفقانی
ضرورت غنی سازی محیط (خانه و مدرسه) و ارتقاء سطح انگیزه ورزشی دانش آموزان
ملیحه فاضل
اثربخشی آموزش با رویکرد مثبتنگر بر تنظیم هیجانی و تحریفهای شناختی مادران دارای کودک کمتوان ذهنی
اشرف السادات اکبری
اهمیت به کارگیری تکنولوژی آموزشی در سیستم های آموزش و پرورش
علیرضا طاهرنژاد - سیمین امینی زارع - صادق سعدی
ارتقا انگیزه ی دانش آموزان
ماه دخت ولیپور کوتنائی
تاثیر مشارکت و کار گروهی بر پیشرفت فردی و تحقق اهداف شغلی هنرجویان خیاطی لباس شب
مرضیه گلپور
مقایسه رابطه سطوح آموزشی و نابرابری درآمدی در ایران
اوریا ذوالفقاری
Incorporating Critical Thinking into English Language Textbooks: A Content Analysis
Mohammad Mohammadi - Atefeh Borunllou
بهبود و تقویت مهارت های حرکتی - تمرکزی بدخطی دانش آموز پایه چهارم دبستان بنت الهدی در فضای مجازی
زینب یونسی رباطی - رحیمه نوری پاسندی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0