0% Complete
صفحه اصلی
/
نهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تأثیر روش تدریس حلّ مسئله در عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایۀ ششم ابتدایی شهر گلهدار در سال تحصیلی 1400-1401
نویسندگان :
سیّد علیرضا موسوی
1
نیما خادمی
2
1- دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، شیراز، ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و کارشناس امور مالی ادارۀ آموزشوپرورش ناحیه 4، شیراز، ایران
کلمات کلیدی :
روش و فنون تدریس،روش تدریس حلّ مسئله،عملکرد تحصیلی،پایۀ ششم
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تأثیر روش تدریس حلّ مسئله بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایۀ ششم ابتدایی آموزش و پرورش منطقۀ گلهدار است. این پژوهش به لحاظ ماهیّت و اهداف، از نوع کاربردی و برای اجرای آن از روش نیمه آزمایشی استفاده شد. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمامی دانشآموزان پایۀ ششم ابتدایی آموزش و پرورش منطقۀ گلهدار در سال تحصیلی 1400-1401 بود که با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای، تعداد 20 نفر به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (10 نفر گروه آزمایش و 10 نفر گروه کنترل) قرار گرفتند. برای گردآوری دادهها، از پرسشنامۀ سنجش عملکرد تحصیلی (EPT) فام و تیلور [1990] استفاده شده است. دادههای بدست آمده با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. عمدهترین نتایج پژوهش نشان داد، که بین میزان عملکرد تحصیلی گروه آزمایش و کنترل، تفاوت معناداری وجود دارد و میزان عملکرد تحصیلی درگروه آزمایش بیشتر است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مشارکت اجتماعی زنان و برقراری تعادل در فرصت ها
باقر تسلیمی - مهدی کهنسال - عاطفه مجدی کفش گری
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزشی برخط برخودکارآمدی تحصیلی و هراس اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر فیروزان
سعیده نظرپور - فاطمه جبار - هادی ذوالفقاری
اثر بخشی آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر مهارت های اجتماعی و باورهای انگیزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
وحید عزیزی - صفورا فروزانی - مریم امینی کیاسری - کیانا عبدالرحیم خباز
بررسی رابطه بین خودپنداره و حل مسأله دانشآموزان دوره اول متوسطه اول شهر آمل
فاطمه مسلمی - مریم فضلی - سید اکبر احمدی - نقی صبوری
The Impact of Virtual Classrooms on Student Engagement in Iranian EFL Education: A Mixed-Methods Study
Zahraossadat Mirsanjari
بررسی نقش فناوری های نوین بر سلامت روانی دانش آموزان
باقر تسلیمی - سلمان بخشنده - مهدی کهنسال
بررسی رابطه سبک رهبری خدمتگزار مدیران با یادگیری سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی
الهام حاجی پور - محمد شاهین فر - تکتم مطلبی پور - اعظم مصلحی
بررسی تأثیر گذاری برنامههای فرهنگی ـ هنری بر نگرشهای محیطزیست گروهی از دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم خراسان رضوی
میثم امانی
بهینه سازی آموزش ریاضی با استفاده از فناوری اطلاعات
مرتضی گرزین نژاد
بررسی رابطه ی بین تکالیف و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبستان مختلط شهرستان چالوس در سال تحصیلی 1402 - 1403
مهدی صفایی - زینت علی کلاری - کبری مهدیزاده
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0