0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
اثر بخشی آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر مهارت های اجتماعی و باورهای انگیزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس
نویسندگان :
وحید عزیزی
1
صفورا فروزانی
2
مریم امینی کیاسری
3
کیانا عبدالرحیم خباز
4
1- دانشگاه آزادساری
2- دانشگاه آزاد ساری
3- دانشگاه آزاد ساری
4- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
آموزش راهبردهای خود تنظیم،مهارت های اجتماعی،باورهای انگیزشی
چکیده :
پژوهش حاضربا عنوان بررسی تاثیرآموزش راهبردهای خود تنظیمی بررشد مهارت های اجتماعی و باورهای انگیزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس، از نظر هدف، کاربردی است. و با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش، جزء پژوهش های نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس است . از بین حجم جامعه تعداد 30 نفر دانش آموزان دوره اول متوسطه شهرستان چالوس با استفاده از روش نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه کنترل) به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند . برای گرد آوری داده ها از دو پرسشنامه ارزشیابی رشد مهارت های اجتماعی کرامتی(1390) و پرسشنامه باورهای آنگیزشی وراهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و در گروت(1990) و پروتکل آموزش راهبردهای خودتنظیمی در 8 جلسه 5/1ساعته استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها، دربخش آمار توصیفی ازمیانگین و انحراف معیار همراه باجداول و نمودار و فراوانی و در بخش آمار استنباطی برای برسی فرضیه های پژوهش از تحلیل کوواریانس تک متغیره (آنکوا) با استفاده از برنامه نرمافزار آماری SPSS25 انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد که آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر رشد مهارت های اجتماعی و باورهای انگیزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان چالوس تاثیر دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه ی استفاده دانش آموزان از فناوری اطلاعات با پیشرفت تحصیلی در دوره دوم ابتدایی شهرستان چالوس
نرگس راونگ
واکاوی نقش اصلاح الگوی مصرف
علی زکوی - حمید حسین زاده - محمدرضا زکوی
مقایسه تاثیر الگوی تدریس مبتنی بر یادگیری مشارکتی و الگوی تدریس پیش سازماندهنده بریادگیری و یادداری درس مطالعات دانش آموزان دختر هفتم شهرستان چالوس
سمیه رحمت پسند - خدیجه مددی - معصومه ملک پور
پیش بینی خودناتوان سازی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور سمنان براساس ترس از ارزیابی منفی و خودکارآمدی
آسیه دهواری خاص - فاطمه بیانفر
رابطه بین ارتباطات سازمانی و بدبینی سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران غرب مازندران)
حمیده وکیلی
نقش آموزش مجازی در کیفیت آموزشی مدارس متوسطه
ام فروه محمدی
تحلیل محتوای کتاب درسی علوم دوم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد
مسعود اسلامی کلیجی - احسان عمویی اسرمی - محسن ربیعی قادی - حامد رحیمی دادکلایی - سید محمد حسین رضایی مقدم
کیفیت زندگی کاری و نقش پیش بینی کننده آن در تبیین سلامت روان کارکنان دانشگاه بیرجند
حمید رضا بیژن پور - محسن ماندگار - هادی پورشافعی - امیرحسین طاحونه بان
آموزش مجازی (مزایا، معایب و تکنیک ها)
رضا صفری رودبار - فاطمه رجبلو - محبوبه غلامی - فاطمه ذاکری - ملیحه صفری - اکرم رجبلو
چگونه توانستیم علاقهمندی دانش آموزان پایه نهم را به مباحث تاریخی درس مطالعات اجتماعی بیشتر کنیم؟
نوشین نقی پور ایوکی - فاطمه خادمی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0