0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی تاثیر استفاده از ابزارهای آموزشی برخط برخودکارآمدی تحصیلی و هراس اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر فیروزان
نویسندگان :
سعیده نظرپور
1
فاطمه جبار
2
هادی ذوالفقاری
3
1- دانشگاه فرهنگیان
2- دانشگاه فرهنگیان
3- دانشگاه فرهنگیان
کلمات کلیدی :
ابزارهای آموزش برخط،خودکارآمدی،هراس اجتماعی.
چکیده :
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ابزارهای آموزشی برخط برخودکارآمدی تحصیلی و هراس اجتماعی دانش آموزان بوده است. نوع این تحقیق، از لحاظ ابزار جمع آوری اطلاعات،نیمه تجربی با گروه آزمایش و کنترل است و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری تحقیق را دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر فیروزان تشکیل می دهند که تعداد آنها برابر با 340 نفر بوده است. تعداد 40 نفر از آنها به شیوه تصادفی ساده در 2 گروه آزمایش و کنترل انتخاب شده و خودکارآمدی تحصیلی و هراس اجتماعی آنان در دو نوبت قبل و بعد از آموزش با استفاده از ابزارهای آموزشی برخط آزمون شد.ابزار گردآوری داده ها دو پرسشنامه هراس اجتماعي برای نوجوانان – فرم اصلی (لاجرسا، 1998) و پرسشنامه خودکارآمدی بوفارد، بویزورت، وزئو و لاروش (1995)بوه است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های تحلیل کواریانس یک و چندمتغیره انجام شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که استفاده از ابزارهای آموزشی برخط برای دانش آموزان به طور معناداری میزان خودکارآمدی تحصیلی و هراس اجتماعی در آنها را بهبود می بخشد و این تاثیرگذاری هم به صورت کلی و هم به صورت جزئی مورد تایید بوده است. باتوجه به یافته های پژوهش پیشنهاد می شود به منظور افزایش میزان خودکارآمدی تحصیلی و کاهش هراس اجتماعی دانش آموزان استفاده از ابزارهای آموزشی برخط مانند جزوه های الکترونیک، ارائه تصویری دروس، استفاده از فیلم و تصویر و ... بیش از پیش مورد توجه معلمان قرار گیرد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثربخشی هنردرمانی بر یادگیری خودتنظیم دانش آموزان ابتدایی
رضا رئیس پور - حلیمه معروفی
چگونه توانستم یادگیری دانش آموزان دهم رشته ریاضی فیزیک را در مبحث دایره مثلثاتی بهبود ببخشم؟
نگین صادقی - علی توسلی
بررسی تاثیر برنامه آموزش خودمراقبتی مرتبط با سبک زندگی برمیزان دانش و آگاهی خودمراقبتی دانش آموزان
مهرناز منتظری لمراسکی
برقراری ارتباط مابین کانون خانه و مدرسه بر پایه سبک زندگی اسلامی و ایرانی
حسنیه قاضی زاده علمداری
تمهیدات معمارانه در طراحی فضای آموزشی معلولین با رویکرد منظر شفابخش
مبینا روحی
The Impact of Video-Based Instruction on Railway Engineering Students’ Essay Writing Performance
Mahsa Khalili - Mahboubeh Taghizadeh
بررسی و تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی از منظر مهارت های کاوشگری و توجه فعال
احسان عمویی اسرمی - میلاد عرب - کبری توکلی
نقش رهبری زهرآگین مدیران بر تعهد سازمانی و عملکرد شغلی معلمان دورهی ابتدایی
میترا شیره - اسرین توانا - کوثر عبداللهی - نیان حسینی - تریفه شاکری
استفاده از فن آوری ؛ابزاری نوین در خدمت معلمان برای آموزش ریاضی
سبحان اعظمی قادی کلایی
تاملی بر شیوه نوین کارورزی درآموزش جغرافیا
رسول شریفی نجف آبادی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0