0% Complete
صفحه اصلی
/
پنجمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
سلامت روان از منظر اسلام
نویسندگان :
نسرین التماسی
1
حسن فریدی
2
سکینه غلامی نژاد
3
1- اداره آموزش و پرورش شیروان
2- دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شیروان
3- دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی شیروان
کلمات کلیدی :
سلامت روان، روانشناسی، آموزه های تشیع، اسلام، آرامش
چکیده :
سلامت روان حالتی در فرد است که وی احساس رضایت و آرامش در زندگی می کند و توانایی بیشتری برای سازگاری و تحمل سختی ها و مشکلات در زندگی پیدا می کند. متأسفانه در جامعه کنونی مشکلات روانی و افسردگی افزایش یافته است و افراد جامعه احساس رضایت کمتری از زندگی دارند. روانشناسی دینی یعنی روانشناسی که اصول و مبانی آن مبتنی بر مولفه ها و آموزه های قران و اهل بیت (ع) باشد و بحران های اجتماعی، خانوادگی و معنوی بشر را حل و زمینه سلامت روانی افراد را فراهم کند. رابطه معنوی بین انسان و خداوند چنان نیرویی به انسان می بخشد که موجب تجدید امید و تقویت اراده در فرد می شود به طوری که وی را برای تحمل سختی ها قادر می سازد. اهل بیت در همه شئون زندگی، پیروان خود را به زندگی بی تکلف و راحت توصیه کرده اند و این که به گونه ای زندگی کنند که آرامش را در زندگی خویش فراهم کنند. مردم، با ایمان به خدا و عمل به آموزه های دین و حرکت در مسیر حدود، حق و عدالت به آرامش روانی نیل می یابند. حال در این تحقیق به بررسی این موضوع می پردازیم که سلامت روان بر اساس مولفه های تشکیل دهنده آن در آموزه های اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش سطح اشکال هندسی ترکیبی با روش ایفای نقش به دانش آموزان پایه ششم
راضیه ابراهیمیان - فاطمه عشورنژاد - گیتی نقدی - نازله خیری - زهره اکبری
اهمیت آموزش زبان انگلیسی درجهان امروز
مهدی صادقی
بررسی دیدگاه دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر قیدار نسبت به حفاظت از محیط زیست
سیمین مولائی
آزمایشگاه مجازی: روش نوین در آموزش
بهناز کالجی
نقش روش های تدریس جذاب بر مشارکت و یادگیری بهتر دانش آموزان
زهرا قلی زاده
بررسی نقش خلاقیت معلمان در ارتقاء توانمندیهای خلاقیت دانشآموزان ابتدایی شهرستان ساری با توجه به نقش میانجی انعطاف پذیری محیط آموزشی
خدیجه مظلومی - رزیتا رئیسی - سیده فاطمه برهانی
اهمیت و نقش سلامت روان برای خلاقیت و کارآفرینی دانشجویان
مریم شفیعی - مهدی محمودی
تشخيص و بهبود اختلال نارسانويسي دانشآموز کلاس سوم دبستان حجاب اسفرجان در سال تحصیلی 96-97
فاطمه ایزدیان - صادق رزاق زاده
چگونه توانستیم رفتار پرخاشگری اریسا را با استفاده از فن مشارکت در کلاس و مشاوره کاهش دهیم؟
ماري ذبيحيان - لیلا نبی زاده
ارزیابی عوامل مؤثر بر سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با تکنیک تصمیمگیری چندمعیاره تحلیل سلسله مراتبی فازی
داود درویشی سلوکلایی - محمد درویشی سلوکلایی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0