0% Complete
صفحه اصلی
/
سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
چگونه توانستیم رفتار پرخاشگری اریسا را با استفاده از فن مشارکت در کلاس و مشاوره کاهش دهیم؟
نویسندگان :
ماري ذبيحيان
1
لیلا نبی زاده
2
1- موسسه مه چهرگان
2- مه چهره گان
کلمات کلیدی :
پرخاشگری، افسردگی، پرسشنامه افسردگی بک، پرسشنامه پرخاشری باس و پری- پرسش نامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا، انگیزه، مشاوره، مدرسه
چکیده :
پرخاشگری وسیله ای رفتاری است در جهت رسیدن به هدفی پرخاشگری خصمانه رفتاری است در جهت آسیب رساندن به دیگران پرخاشگری و کج خلقی در کودکان با علامت های دیگر همراه باشد، می تواند نشانه ای از افسردگی باشد که در این صورت لازم است شرایط زندگی کودک تمام و کمال مورد بررسی قرار گیرد. مشاوران مدارس با افراد بهنجار سروکار دارند. هرگاه فرد در جریان رشد، سازگاری، تصمیم گیری، تعامل اجتماعی و موقعیتهای تحصیلی، شغلی و خانوادگی با مشکلی روبرو شود از خدمات مشاوره ای استفاده می کنند. و با استفاده از فنون و نظریه مختلف می توانند دانش آموزان را در امر تعلیم و تربیت کمک کنند. با توجه به اهمیت این مبحث، معلم پژوهنده بر آن شد تا با استفاده از خدمات راهنمایی و مشاوره، پرخاشگری و افسردگی درسی دانش آموز سال پنجم ابتدایی را کاهش دهد و برای انجام این کار از اساتید علوم تربیتی مراکز تربیت معلم بابل که در ضمائم موجود می باشد کمک گرفته شد. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از فن مشاهده، مصاحبه، پرسشنامه پرخاشگری باس و بری وآزمونهای افسردگی بک (BDI) و آزمون شخصیتی چندوجهی مینه سوتا ( MMPI) استفاده شده است. اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت عوامل متعددی در افسردگی اریسا نقش دارند که به چهار دسته تقسیم شده است: عوامل خانوادگی، عوامل مدرسه ای، عوامل فردی و اجتماعی. محقق با کمک گرفتن از والدین، معلمان و مدرسین مدرسه، بررسی و کنترل عوامل محیطی و دانش آموزان توانست پرخاشگری و افسردگی اریسا را کاهش دهد. به عنوان دانش آموز خوب ارتباط خوبی با همکلاسان داشته و نگرش مثبتی نسبت به پیرامون پیدا کند. با بالا بردن انگیزه در اریسا، از ناامید و شکست روگردان و پرانرژی داوری از خستگی، از درگری پرهیز کند، غم و ناراحتی از او دور شود و به گذشته تلخ خود فکر نکند و با خانواده رابطه حسنه و خوبی داشته باسشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی جایگاه مدرسه در برنامه تربیت دینی در پیش از دبستان
نازنین سارایی - پروین سارایی - حمید سارایی
اثربخشی آموزش با رویکرد مثبتنگر بر تنظیم هیجانی و تحریفهای شناختی پدران دارای کودک پسرکمتوان ذهنی
سعید زرگران - اشرف السادات اکبری
بررسی روابط بین سواد معلمان ابتدایی در درس ریاضی با پیشرفت دانشآموزان در این درس در دبستان ابتدایی مناطق هچیرود
مرضیه زرودی
مروری کوتاه بر نانوکاتالیزگرهای فلزی در واکنش تخریب یا احیاء رنگهای آلی آلایندهی محیطزیست نظیر 4-نیتروفنول، متیلن بلو و کنگو رد
فاطمه کریمی - سعیده کریمی
بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت آثار گرافیکی در تبلیغات شهری با رویکرد پست مدرن
معصومه کماسی
دیدگاه التقاطی روانشناسی انسان گرایانه با ادبیات پارسی
مریم توکلی - سیده زهرا حسینی
واکاوی چالش های آموزش برخط در تحقق عدالت آموزشی
فوزیه فتحعلی پور - پری عزیزی - مریم خانی
بررسی تاثیر دوزبانگی بر میزان یادگیری دانش آموزان
معصومه ارجی پسندیده - عاطفه معینی
ارتباط بین استرس شغلی و تعهد حرفه ای در منجیان غریق شهر تهران
سیدحسین علوی - برانوش نیک بین - علی اکبر حسن پور حیدری
آموزش مهارتهای مدنی و حقوقی برای منابع انسانی
مهلا یعقوبی - علی رزاقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0