0% Complete
صفحه اصلی
/
هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
بررسی رابطه سرمایه روانشناختی و تعلقخاطر به مدرسه بر اساس رفتار شهروندی در دبیران تربیتبدنی شهر طبس
نویسندگان :
فاطمه بخشائی
1
مینا اکاتی
2
منصوره توسلی
3
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور
3- علوم و تحقیقات یزد
کلمات کلیدی :
سرمایه روانشناختی،تعلقخاطر به مدرسه،رفتار شهروندی،دبیران تربیتبدنی
چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی رابطه سرمایه روانشناختی و تعلقخاطر به مدرسه بر اساس رفتار شهروندی در دبیران تربیتبدنی شهر طبس بود. جامعه آماری شامل کلیه دبیران تربیتبدنی شهر طبس (126 نفر) بودند که بر اساس جدول مورگان تعداد 97 نفر بهعنوان نمونه به شيوه تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق، توصیفی – همبستگی و جمعآوری اطلاعات به شکل میدانی انجام گرفت. ابزار مورداستفاده تحقیق، پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه براون و ایوانز (2000) و پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز (۲۰۰۷) و پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پودساکف و همکاران (1990) بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی و از آزمونهای آمار استنباطی تحلیل رگرسیون چندگانه به روش همزمان استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد از بین سرمایه روانشناختی و تعلقخاطر به مدرسه بر اساس رفتار شهروندی در دبیران تربیتبدنی شهر طبس رابطه معناداری وجود دارد. آزمون تحلیل رگرسیون نشان میدهد سرمایه روانشناختی بهطورکلی توانایی تبیین و پیشبینی 27 درصد و تعلقخاطر به مدرسه 17 درصد از تغییرات رفتار شهروندی در دبیران تربیتبدنی شهر طبس را دارد. در نتیجه دبیران تربیت بدنی میتوانند با رعایت اصول حرفهای و ارائه خدمات آموزشی با کیفیت، اعتماد و تعلقخاطر دانشآموزان را به مدرسه افزایش دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش مدیر و معلمان در شکل گیری تعلیم و تربیت اسلامی – ایرانی
علی کریمی - زهرا کریمی
رفع اختلالات املایی ناشی از ضعف حافظه دیداری
مهدیه باقری
تدریس داستانی ، دالانی برای خلاقیت
عاطفه مجدی کفشگری - عارف بابایی - زهرا رمضان پور کل کناری
فناوری اطلاعات و ارتباطات برای آموزش فراگیر: مروری بر ادبیات و پیامدهای آن برای خدمات اجتماعی
محمد سعیدی - مهدیه درواری دارابی - وحید قربانی - اویس یوسفی - حمید فتح الهی - محمدرضا خلیل ارجمندی
ارتباط بهداشت و سلامت روانی معلمان تربیت بدنی استان مازندران
سیده معصومه مهدی زاده - مهتاب سمیعی
ثربخشی مدل آموزشی الگوی تدریس (5E) با رویکرد ساختن گرایی در درس علوم بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
فاطمه گودرزی
رابطه رهبری تحولآفرین و تدریس یادگیرنده محور با نقش میانجی یادگیری معلم و انجمن یادگیری حرفه ای (مطالعه موردی: مدارس دوره ابتدایی شهر بابل)
فاطمه رهبر - مصطفی عزیزی شمامی
نقش فناوری های آموزشی در تحول آموزش زبان فارسی در مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان بهشهر
زهرا نصریان - محمد صادق عباسی زیروانی
حرفه ای گرایی در مدیریت ورزشی
معصومه بزرگی - سهیلا نور تیلوری - فائزه شیرج کلاری - معصومه پلنگیان
شناسایی تربیت زیست محیطی دانش آموزان در نظام آموزش وپرورش
عصمت زارعی برافتاب - سلمان محمودی - لقمان محمودی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0